FGC ja té perfil oficial a Twitter i Facebook

• En una primera fase, Twitter i Facebook són les plataformes escollides per donar els primers passos en l’entorn 2.0Barcelona, 17 de maig de 2011
Des d’avui mateix, dia 17 de maig, Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya entra de manera oficial i corporativa a les xarxes socials. D’aquesta manera ja es pot visitar el perfil oficial d’FGC a Twitter en el següent enllaç: http://twitter.com/fgc_fgc
Demà dimecres es posarà en marxa el perfil de FGC a Facebook, del qual us convidem a fer-vos-en fans.
La raó principal d’aquesta decisió és l’aposta d’FGC per interactuar amb els clients i seguidors, acostant-nos i escoltant-los i donant resposta al que puguin demanar.
Ja fa temps que es parla de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya en l’entorn 2.0, però mai s’ha disposat d’un portal corporatiu que aporti la veracitat i el rigor que es mereixen els nostres clients. Aquesta evolució en la gestió de la comunicació i la informació es produeix ara per aprofitar tots els canals que ofereixen les noves tecnologies que permeten: escoltar el que és diu d’FGC, interactuar amb la informació que és té i posar en valor tot el que fa l’empresa.
Aquest procés serà progressiu però constant. El primer pas s’ha decidit que sigui entrar a Twitter i Facebook tant per les característiques d’aquestes xarxes socials com les del servei que ofereix FGC. Tot i això, properament s’entrarà a la Blogosfera.

Twitter
Twitter ha d’esdevenir un punt d’informació dinàmica, veraç i útil per als clients i seguidors. Ha de ser entès com l’espai d’atenció al client en temps real. No es tracta de deixar missatges, sinó de respondre a la necessitat del client.
Facebook
Facebook ha de ser la porta d’entrada i la presentació d’FGC. Així, es vol trencar amb la visió estàtica de la web convencional i vincular-la a un espai més dinàmic i amb la total capacitat d’interactuació amb el client. Facebook ha d’esdevenir l’aparador del posicionament empresarial, del vincle comercial i del tracte personalitzat amb el client.
Blog
La Blogosfera es vol que sigui l’espai natural del coneixement de l’empresa. Aquest haurà de ser l’espai on, de manera periòdica i vinculat a la pàgina de Facebook, FGC aporti el seu valor afegit com a primer operador ferroviari català. El blog, dirigit a un públic amb voluntat de conèixer-nos, s’haurà de convertir en una referència dins dels blogs professionals i empresarials.