Restablert el servei en tren entre Terrassa i Manresa des de l’inici de servei d’avui

Tal com havien previst els tècnics d’Adif i Renfe desplaçats al lloc de la incidència
• A les 20.30 hores d’ahir es van finalitzar les tasques de reparació
• Es van fer circular trens buits en aquest trajecte que han fet les comprovacions per garantir la fiabilitat i seguretat de la circulació en el  tram afectat

Barcelona, 20 de març de 2011
A l’inici del servei d’avui, s’ha restablert el servei habitual en tren entre Terrassa i Manresa de les línies R4 (Sant Vicenç de Calders – Manresa per Vilafranca del Penedès) i R12 (Barcelona-Lleida per Manresa).

Tal i com van preveure els tècnics d’Adif i Renfe desplaçats a Vacarisses, els treballs de reparació van finalitzar a les a les 20.30 hores de dissabte. Una vegada finalitzats han circulats trens buits per comprovar la fiabilitat i seguretat de les instal.lacions i la circulació en aquest trajecte i que van resultar danyades al descarrilament d’un tren el passat dimecres 16 després de topar amb una pedra caiguda a la via possible per les fortes pluges dels darrers dies.

Des de passat dimecres a la nit fins dissabte es va oferir un servei alternatiu per carretera entre Terrassa i Manresa amb un dispositiu de 40 autobusos. A més, s’ha reforçat el personal d’informació i atenció al client  a les estacions afectades amb 30 persones.

Per procedir al restabliment del servei, s’han mobilitzat dos trens taller, procedents de Tarragona i Barcelona, maquinària específica de via, com una perfiladora i una batedora, i una vagoneta d’electrificació, pròpia i d’empreses col.laboradores, a més d’excavadores, retroexcavadores de 24 i 30 tones amb cisalles per procedir a desballestar els cotxes afectats, i maquinària lleugera. L’equip humà està format per un centenar de tècnics especialitzats, a més d’efectius de circulació i seguretat.

A nivell d’infraestructura, s’han portat a terme tasques de reparació de la via en un tram de més de 200 m i s’ha realitzat tasques d’estabilització i un tractament addicional en la trinxera com a mesura preventiva amb la col•locació de malla de triple capa i ancoratges.

Adif està investigant les causes exactes que van provocar el despreniment de materials a la via.

Renfe i Adif han informat d’aquesta incidència a través de megafonia de trens i estacions, servei Transmet i SMS, així com als telèfons d’informació 902 41 00 41 i 902 320 320, i als webs www.rodaliesdecatalunya.cat, www.renfe.com i www.adif.es.