El servei alternatiu per carretera entre Terrassa i Manresa per als trens de la línia R4 i R12 es mantindrà durant demà divendres

• Més d’un centenar de tècnics de Renfe i Adif treballen en les operacions tècniques per restablir el servei i informar als viatgers
• L’evolució dels treballs tècnics permetran establir una previsió    aproximada per a la normalització del trànsit ferroviari

Barcelona, 17 de març de 2011
Durant demà divendres, el servei de les línies R4 (Manresa – Sant Vicenç de Calders per Vilafranca del Penedès) i R12 (Barcelona – Lleida per Manresa) es continuarà prestant mitjançant un servei alternatiu per carretera entre Terrassa i Manresa degut al descarrilament d’un tren ahir dimecres després de topar amb una pedra caiguda a la via possiblement a causa de les intenses pluges dels darrers dies.

Per tal de garantir la mobilitat dels viatgers, Renfe ha establert un dispositiu especial amb 40 autobusos i 30 persones d’informació i atenció al client distribuïdes a les estacions afectades.

Adif i Renfe estan realitzant un gran esforç per dur a terme les operacions de retirada del tren i dels 60 m3 de materials caiguts a la via, i procedir a la reparació dels importants danys causats sobre la infraestructura, desplegant tots els recursos materials i tècnics necessaris.

Per això, s’han mobilitzat dos trens taller, procedents de Tarragona i Barcelona, maquinària específica de via i electrificació pròpies i d’empreses col.laboradores, a més d’excavadores, retroexcavadores de 24 i 30 tones amb cisalles per procedir a desballestar els cotxes afectats, i maquinària lleugera. L’equip humà està format per un centenar de tècnics especialitzats, a més d’efectius de circulació i seguretat.

Els danys patits pel propi tren i els produïts sobre les instal•lacions ferroviàries i les característiques del terreny, on la trinxera està encaixonada i que no permeten l’actuació de maquinària de grans dimensions, estan dificultant les operacions necessàries per poder restablir la circulació. L’evolució dels treballs tècnics permetran establir una previsió aproximada per a la normalització del trànsit ferroviari.

Els esforços s’estan centrant en una primera fase en retirar d’una de les vies tots els materials caiguts i assegurar el talús de la trinxera. D’aquesta forma, es pretén que els dos trens taller i la resta de la maquinària puguin situar-se en paral•lel per retirar part de la composició i fer altres tasques.

A banda, es farà un tractament addicional a la trinxera com a mesura preventiva mitjançant la col•locació de malla de cable i ancoratges.

Adif ha obert una investigació per a determinar les causes exactes que han provocat el despreniment.

Renfe i Adif estan informant d’aquesta incidència a través de megafonia de trens i estacions, servei Transmet i SMS, així com als telèfons d’informació 902 41 00 41 i 902 320 320, i als webs www.rodaliesdecatalunya.cat, www.renfe.com i www.adif.es.