La tuneladora de l’L9/L10 del Guinardó que perfora part del tram central reprèn la marxa
07/10/2010
La tuneladora que perfora l’extrem Besòs del tram central de l’L9/L10 ha reprès la marxa, un cop finalitzats els treballs de manteniment que s’hi han dut a terme a l’estació del Guinardó. La màquina, que va començar a perforar des de La Sagrera el passat mes de gener, ja ha excavat 1 km d’aquest subtram i s’espera que completi els 4 km restants fins a Mandri durant el 2012.
La tuneladora que perfora la part del costat Besòs del tram central de l’L9/L10 ha reprès la marxa, un cop finalitzats els treballs de canvi de la roda de tall que s’ha dut a terme durant el mes d’agost a l’estació del Guinardó. D’aquesta manera, s’han enllestit les tasques per tal d’adaptar la tuneladora, de 12 metres de diàmetre, a les condicions del subsòl del nou tram a excavar, on predominen els terrenys constituïts en gran part per pissarres fracturades.
Així, aquesta màquina avança de nou des del Guinardó en sentit a Mandri, per tal de perforar els 4 km restants de túnel d’aquest subtram. Prèviament, ja va executar el tram d’1 km de túnel entre el Guinardó i el pou de la plaça de les Havaneres, a prop de La Sagrera, des d’on va començar a perforar el gener del d’aquest any. Es tracta de la màquina que anteriorment ja havia excavat el túnel del ramal de Santa Coloma de Gramenet, ja en servei.
3 tuneladores a tota la línia
A banda de la tuneladora que ha reprès la marxa, una altra màquina perfora el tram central en sentit contrari des del pou Bifurcació, i ja ha perforat 3,3 km de túnel en sentit Mandri. Actualment, es troba a l’estació de Zona Universitària, on s’està adaptant als terrenys més durs del nou tram a perforar, que serà de granit.
Finalment, una altra tuneladora de 12 metres de diàmetre excava el tram entre el viaducte de la Zona Franca i el pou Bifurcació. De moment, ja ha perforat 1 km des del pou de Can Tunis fins a l’estació de Foc Cisell i actualment està excavant en direcció a l’estació de Foneria.
En global, ja s’han construït 38,5 km dels 50 km de línia previstos, la qual cosa suposa el 77% del total. Concretament, ja s’han executat la totalitat de 3 dels 4 ramals de la línia: el de l’aeroport de Barcelona, el de Badalona i el de Santa Coloma de Gramenet. També s’ha executat la part de viaducte del ramal de la Zona Franca, de 2,9 km de longitud. Pel que fa als trams en servei, sumen 11 km de línia i 11 estacions, entre La Sagrera, Gorg i Can Zam.