El metro ha crescut en 14 quilòmetres i 15 estacions, i en hora punta hi circularan 10 trens més que la tardor passada

Les xarxes de transport públic de TMB, a punt per a l’inici del nou curs escolar 2010-2011
Les xarxes de metro i autobusos de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) nestan a punt per donar un servei òptim amb motiu de l’inici del curs escolar 2010-2011 a Catalunya, dimarts vinent, 7 de setembre. Totes dues xarxes desplegaran en hora punta la seva capacitat màxima per satisfer la demanda, que s’espera que arribi a la xifra de dos milions de viatges entre les 5 del matí i la mitjanit, en els 11 municipis metropolitans en què tenen presència. Serà el segon curs escolar en què es poden utilitzar els títols de transport T-12, per a infants de 4 a 12 anys.

La setmana que ve, el metro disposarà de la seva oferta habitual d’hivern, en vigor des del 30 d’agost. Això vol dir que a l’hora punta del matí, a partir de les 7.30 h, circularan 135 trens simultàniament, amb freqüències d’entre 3 i 4 minuts segons les línies. En comparació amb la tardor del 2009, són 10 trens més, però és que la xarxa ha crescut en 14 quilòmetres i 15 estacions, amb motiu de la posada en servei de la línia 9/10 (La Sagrera – Can Zam – Gorg) i la prolongació de les línies 2 (de Pep Ventura a Badalona Pompeu Fabra) i 5 (entre Horta i Vall d’Hebron). Ara el metro operat per TMB té 102 quilòmetres i 138 estacions, de les quals 111 (el 80%) equipades amb ascensors.

Obres acabades i prova de recollida selectiva de residus
Per als usuaris que reprenen les seves activitats laborals o docents, hi ha unes quantes novetats a destacar. Han finalitzat obres d’adaptació a les estacions de Lesseps, Palau Reial i Zona Universitària, a la línia 3, i de rehabilitació a Hospital Clínic i Hospital de Sant Pau, de la línia 5. A més, els usuaris de les estacions d’Universitat (L1 i L2), Passeig de Gràcia (L2, L3 i L4), Catalunya (L1 i L3) i Paral·lel (L2 i L3) trobaran uns recipients especials per a la recollida selectiva de residus i la reutilització de la premsa, dins d’una prova pilot engegada a finals de juliol.

Durant l’estiu, s’ha aprofitat per fer els treballs de connexió entre els nous tallers de manteniment d’Hospital de Bellvitge i la via general de la línia 1, cosa que va motivar la suspensió del servei de metro entre Avinguda Carrilet i Hospital de Bellvitge, del 2 al 22 d’agost. El servei alternatiu de bus va minimitzar les molèsties als usuaris d’aquest extrem de la línia, al terme de l’Hospitalet de Llobregat.

Una altra alteració, el tall del túnel dels trens de Rodalia entre Sant Andreu Arenal i Arc de Triomf, finalitza aquest cap de setmana. Això vol dir que a partir de dilluns, 6 de setembre, els usuaris de les línies R1, R4 i R7 no hauran de transbordar al metro per fer l’enllaç dins de Barcelona. Des del 28 de març passat, quan va començar el tall, TMB ha mantingut un reforç de la línia 1 i ha establert un dispositiu especial de regulació de fluxos a l’estació de Fabra i Puig. També ha organitzat un servei especial d’autobusos, els matins dels dies feiners, entre Sant Andreu Arenal, La Sagrera i El Clot – Aragó.

900 autobusos al carrer en hora punta
Pel que fa als autobusos, dilluns entra en vigor l’oferta de tardor-hivern, semblant a la de la temporada passada. Uns 900 vehicles circularan a l’hora punta del matí per les 106 línies de la xarxa bàsica i de Bus del Barri. Al pla de serveis vigent es consoliden canvis registrats a principis d’estiu, com ara la prolongació de recorregut de la línia 130 (bus del barri de Can Caralleu) per Sarrià i la reestructuració de la línia 196 (Pl. Kennedy – Bellesguard).

Els usuaris de les línies 17, 22, 73, 123, 124 i 131 a Sant Gervasi han de tenir present que des del 23 d’agost han canviat de sentit el carrer Craywinckel, l’avinguda República Argentina i el passeig de Sant Gervasi, raó per la qual s’han modificat els recorreguts i les parades dels autobusos en aquest sector.

Quant a les alteracions temporals d’itineraris, es mantenen els desviaments per les obres de construcció de la línia d’alta velocitat als sectors del Clot, Sant Andreu, la Sagrada Família i punts de l’Eixample.
Barcelona, 3 de setembre de 2010