Normalitzat el servei de metro a l’L9/L10
El servei de metro a l’L9/L10 ha quedat normalitzat des de l’inici del servei aquest matí a les 5.00 hores. Així, els trens ja circulen entre les estacions de Bon Pastor i Can Peixauet, l’últim tram afectat per la incidència tècnica que ha patit aquesta línia des de dimecres. Aquesta nit el servei a l’L9/L10 finalitzarà a les 12.00 hores, per tal de dur a terme tasques ordinàries de manteniment.
El servei de metro a l’L9/L10 ha quedat normalitzat completament aquest matí, quan els trens han tornat a circular entre les estacions de Bon Pastor i Can Peixauet, l’últim tram afectat per la incidència que ha patit aquesta línia des de dimecres.
Així, des de l’inici del servei, a les 5.00 hores, el Metro torna a circular amb normalitat entre La Sagrera i Can Zam, d’una banda, i entre La Sagrera i Gorg de l’altra. Aquesta nit, però, el servei finalitzarà a les 12.00 hores per tal de dur a terme tasques de manteniment necessàries per al correcte funcionament del servei.
La passada nit els treballs s’han concentrat en comprovar el correcte funcionament del software que controla la posició i circulació dels trens, per tal d’aconseguir una òptima comunicació entre els trens i el centre de control i garantir la seguretat del servei.
La incidència es va iniciar el dimecres 11 d’agost, quan es va detectar una avaria en el sistema de conducció automàtica que provocava la interrupció dels trens entre les estacions de Fondo i Can Peixauet. Per tal de garantir el transport públic, es va habilitar un servei d’autobusos substitutori.
Després de dur a terme diverses proves, els tècnics han determinat que la causa de la incidència ha estat la manca de cooncordança entre la informació que els trens rebien via ràdio de la instal·lació fixa i les dades emmagatzemades a la memòria dels trens, la qual cosa provocava una aturada per seguretat dels trens en el tram entre Fondo i Can Peixauet.
Reunió amb els tècnics de Siemens
Precisament, per tal d’analitzar l’origen d’afectació del servei, ahir el conseller Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, i el president de GISA, Xavier Casas, es van reunir amb directius i tècnics de Siemens, l’empresa responsable de la tecnologia de regulació automàtica dels trens a l’L9/L10.
Durant la reunió, el directius de Siemens van informar al conseller Nadal de la situació de la incidència, i conjuntament, van elaborar les línies de treball a seguir per restablir el servei el més aviat possible.
Expedient informatiu
D’altra banda, la Direcció General de Transport Terrestre (DGTT), a través de l’empresa pública IFERCAT, va obrir dijous un expedient informatiu per aclarir les causes de la incidència i va requerir a Siemens les dades del problema informàtic que ha alterat la normalitat del servei de l’L9 i l’L10 de metro.
La DGTT i TMB lamenten les molèsties que aquesta incidència ha pogut ocasionar als viatgers.