Més de 16.000 persones han utilitzat el servei Atendo durant el primer semestre de 2010 a Catalunya

El servei Atendo ofereix atenció directa a persones amb mobilitat reduïda a l’accés de trens i estacions

• Un total de 14 estacions disposen dels serveis d’assistència Atendo a tota Catalunya

• A l’estació de Barcelona Sants es va assistir a 11.900 persones durant el primer semestre de 2010

Barcelona, 21 de juliol de 2010
Un total de 16.598 persones van gaudir del servei d’Assistència i Atenció a persones amb mobilitat reduïda a l’accés de trens i estacions durant el semestre de 2.010 arreu de Catalunya. El servei Atendo està destinat a facilitar els desplaçament a estacions i l’accés als trens d’Alta Velocitat i Llarga distància, així com també en els trens Avant i Media Distancia per a persones amb mobilitat reduïda.

Dintre d’aquest sis mesos, el mes de juny va registrar un total de 3.504 assistències a Catalunya, el que va significar una xifra rècord des de la seva posada marxa. Aquestes xifres constaten el continu increment del número de persones que aprofiten el serveis d’Atendo

Més de 12.000 assistències a Barcelona
Pel que fa a la distribució geogràfica de les assistències durant el primer semestre de 2010, la província de Barcelona va registrar 12.083 assistències, Tarragona un total de 2.634, Lleida 1.639 i la província de Girona un total de 242.

Durant el primer semestre de 2010, a l’estació de Barcelona Sants es va atendre a un total de 11.900 persones, 1.753 a Camp de Tarragona, 1.639 assistències a Lleida, 590 a Tarragona i 267 a L’Aldea Amposta. Totes aquestes estacions, juntament amb Barcelona Estació de França i Girona, compten un dispositiu permanent d’assistència que permet atendre les sol•licituds d’ajut 30 minuts abans de la sortida del tren.

Afegit a aquest servei permanent, a Catalunya set estacions ofereixen el servei puntual Atendo: Torredembarra, Port Aventura, Reus, Tortosa, Figueres, Portbou i Flaçà. Aquest servei permet donar assistència fent la sol•licitud 12 hores abans de la sortida del tren.

Nou Pla d’Accessibilitat Universal
El passat 6 de juliol, el Comitè de Direcció de Renfe va aprovar el Plà d’Accessibilitat Universal, que suposa un pas més en les feines d’accessibilitat que l’empresa porta desenvolupant des de 2007 juntament amb  ADIF i que compta amb la col•laboració de la Fundació ONCE i CERMI.

El nou pla  incorpora un dispositiu especial per a l’atenció a tot tipus de discapacitat física, sensorial, intel•lectual i mental ja que ofereix una atenció individualitzada, i que està en continu procés d’investigació i innovació a través de diferents entitats per tal de desenvolupar el servei abans, durant i després del viatge.

Atendo és un servei d’atenció especialitzada i directa a persones amb discapacitat que s’ofereix a 120 estacions 71 de forma immediata i en altres 49 prèvia sol•licitud. Consisteix en facilitar l’accés al tren a persones amb discapacitat amb mitjans mecànics (rampes elevadores o qualsevol altre element) si fos necessari.

A més, els clients tenen a la seva disposició l’Oficina Central Atendo i el telèfon d’atenció al client 91 774 40 40, on es poden gestionar totes aquelles sol•licituds especials, planificar viatges de grup o gestionar aquelles atencions específiques que requereixin un tracte  personalitzada.

La sol•licitud del servei es pot realitzar en el moment de la compra del bitllet, o a través del telèfon d’atenció al client, el 902 320 320. A més d’aquest telèfon, tots els clients i familiars que estiguin interessats en el servei Atendo tenen a la seva disposició la ‘Guia de serveis Ferroviaris a Viatgers con Discapacitat’ a les pàgines web www.adif.es i www.renfe.com. Aquí trobaran tots els detalls del servei, les estacions amb assistència permanent i les estacions amb assistència puntual, així com el procediment per a sol•licitar el servei. El servei Atendo prestat per Adif i Renfe s’emmarca en el context de les polítiques de Responsabilitat Social d’ambdues organitzacions que inverteixen una mitjana d’11 milions d’euros anuals en aquest servei.