Adif posa en servei noves instal•lacions de seguretat i gestió del trànsit ferroviari al tram Girona-Vilamalla
Millores a la línia d’ample convencional Barcelona-Figueres
• Els treballs d’adaptació del tram, que suposen una inversió superior a 93,8 milions d’euros, s’inscriuen en el projecte d’adequació de la línia d’ample convencional Barcelona-Figueres per a la seva explotació en ample internacional
• Les obres afectaran el servei de Media i Llarga Distancia aquest cap de setmana, 24 i 25 de juliol
Girona, 23 de juliol de 2010 (Adif i Renfe).
Adif posarà en servei aquest proper cap de setmana noves instal•lacions de seguretat i gestió del tràfic en el tram Girona-Vilamalla, a la línia d’ample convencional Barcelona-Figueres. Aquestes actuacions s’inscriuen en el projecte d’adaptació i tractament integral del tram Girona-Figueres d’aquesta línia per a la seva explotació en ample internacional, que suposa una inversió superior a 93,8 milions d’euros.
Les operacions consistiran en la posada en servei d’un dispositiu denominat bloqueig automàtic en via doble banalitzada. Aquests sistemes de seguretat són essencials per a la correcta gestió i regulació del trànsit ja que permeten relacionar automàticament els senyals que protegeixen els trams o cantons en que estan dividits els trajectes, impedint que dos trens utilitzin de forma simultània un mateix tram.
Aquests dispositius de seguretat s’han instal•lat en aquest trajecte de doble via, al que s’ha dotat del sistema de banalització, el que permet que puguin circular trens per qualsevol de les dues vies en un sentit o altre de la marxa indistintament.
Paral•lelament, es faran operacions d’adaptació dels nous enclavaments electrònics (sistemes que gestionen tots els senyals, canvis d’agulles i altres dispositius que ordenen els moviments dels trens en els trajectes i estacions), instal•lats a les estacions de Girona, Flaçà, Sant Miquel de Fluvià i Vilamalla, així com en el centre logístic ferroviari de Girona, perquè puguin ser telecomandats des del Centre de Tràfic Centralitzat (CTC).
La posada en servei dels nous sistemes permetrà incrementar els paràmetres de seguretat i fiabilitat de la circulació ferroviària en aquest trajecte, així com millorar de forma significativa la gestió i regulació del trànsit.
Amb l’objectiu de reduir les afectacions al servei ferroviari, Adif ha programat l’execució d’aquestes operacions en horari nocturn i la posada en servei de les noves instal•lacions de forma gradual.
El projecte d’adaptació i tractament integral del tram Girona-Figueres de la línia d’ample convencional Barcelona-Figueres per a la seva explotació d’ample internacional te caràcter d’obra per compta de l’Estat i es realitza dins del Contracte Programa subscrit per Adif. Així mateix està cofinançat per les Ajudes RTE-T (Xarxes Transeuropees de Transport) en el període 2007-2013 amb un ajut de 6,1 milions d’euros. El Banc Europeu d’Inversions (BEI) participa també en el finançament d’aquest projecte.
Modificació de serveis
L’execució d’aquestes treballs provocarà alteracions en els serveis de Media Distancia de la línia Barcelona-Girona-Portbou que incrementaran el seu temps de viatge entre 15 i 30 minuts. D’altra banda, es modifica la circulació dels següents trens de Llarga i Media Distancia:
Divendres 23 de juliol
– Tren Estrella “Costa Brava” Madrid Chamartín (22.50h) – Cerbère (10.25h): finalitza el seu recorregut a Barcelona Sants. Per tal de desplaçar-se al tram Barcelona-Cerbère, els viatgers disposen dels trens de Media Distancia de la línia Barcelona-Girona-Portbou.
Dissabte 24 de juliol
– Tren Barcelona Sants (16.16h)- Figueres (18.09): finalitza el seu recorregut a Girona. Per a desplaçar-se al tram Girona-Figueres, els viatgers disposen de la resta de trens de la línia.
– Tren Figueres (18.54h)- Barcelona Sants (20.46h): inicia el seu recorregut a Girona. Per a desplaçar-se al tram Figueres-Girona, els viatgers disposen de la resta de trens de la línia.
– Tren Estrella “Costa Brava” Madrid Chamartín (22.50h) – Cerbère (10.25h): finalitza el seu recorregut a Barcelona Sants. Per tal de desplaçar-se al tram Barcelona-Cerbère, els viatgers disposen dels trens de Media Distancia de la línia Barcelona-Girona-Portbou.
– Tren Estrella “Costa Brava” Portbou (19.40h) – Madrid Chamartín (7.21h): inicia el seu recorregut a Barcelona Sants. Per tal de desplaçar-se al tram Portbou-Barcelona, els viatgers disposen dels trens de Media Distancia de la línia Barcelona-Girona-Portbou.
Diumenge 25 de juliol
– Tren Barcelona Sants (16.16h)- Figueres (18.09h): finalitza el seu recorregut a Girona. Per a desplaçar-se al tram Girona-Figueres, els viatgers disposen de la resta de trens de la línia.
– Tren Portbou (17.56h)-Barcelona Sants (20.09h): inicia el seu recorregut a Girona. Per a desplaçar-se al tram Portbou-Girona, els viatgers disposen de la resta de trens de la línia.
– Tren Estrella “Costa Brava” Portbou (19.40h) – Madrid Chamartín (7.21h): inicia el seu recorregut a Barcelona Sants. Per tal de desplaçar-se al tram Portbou-Barcelona, els viatgers disposen dels trens de Media Distancia de la línia Barcelona-Girona-Portbou.
D’altra banda, Renfe ha preparat un dispositiu d’autobusos que compta amb 6 unitats a Girona i 6 a Figures durant el cap de setmana que s’utilitzaran en el cas que es produeixi alguna incidència durant el període d’execució d’obres.
Les pàgines web www.renfe.com i adif.es, així com el telèfon 902 320 320 oferiran informació específica de les modificacions de servei.