Interrupció parcial del servei de Metro a l’L5 el proper cap de setmana

30/03/2010
El servei de metro quedarà interromput a l’L5 des del proper divendres al diumenge, entre les estacions de Sagrera i Horta, per obres de millora de la seguretat, la senyalització i els enclavaments en aquest tram. Els usuaris disposaran d’autobusos substitutoris que cobriran el recorregut. Els treballs formen part d’una actuació més àmplia per a modernitzar la tecnologia i els sistemes de senyalització i localització dels trens a l’L5, amb un pressupost global de 14,8 MEUR, per a incrementar la capacitat de la línia i millorar el control i seguiment dels trens.

Plànol d’afectació

Aprofitant el descens del volum de passatgers al Metro durant la Setmana Santa, el DPTOP durà a terme obres de millora de la l’L5 que obligaran a interrompre el servei entre el divendres 2 d’abril i el diumenge 4 d’abril, entre les estacions de Sagrera i Horta.

Això se suma a la interrupció del servei a l’L2, entre La Pau i Pep Ventura per obres de millora de la plataforma de la via i el drenatge, entre el dissabte passat i fins al 5 d’abril.

Interrupció a l’L5 el cap de setmana

D’aquesta manera, a l’L5 no circularan trens durant 72 hores, el divendres 2, dissabte 3 i diumenge 4 d’abril, entre les estacions de Sagrera i Horta. Per a facilitar els desplaçaments en aquest tram, s’habilitaran autobusos especials, amb parada a les estacions de Sagrera, Congrés, Maragall, Virrei Amat, Vilapicina i Horta. Per escurçar el temps de viatge, es recomana fer servir l’estació de Maragall de l’L4 com a punt d’accés al tram de l’L5 sense metro, com mostra el gràfic. La resta de l’L5, entre Cornellà Centre i Sagrera, funcionarà amb normalitat.

Modernització de la tecnologia per localitzar els trens

Els treballs que obliguen a interrompre el servei formen part d’una actuació més àmplia per a modernitzar la tecnologia i els sistemes de senyalització i localització dels trens a l’L5, amb un pressupost global de 14,8 MEUR. Així, se substituiran els enclavaments existents en aquest tram, per a millorar la capacitat de la línia i la seguretat en la circulació.

Els nous enclavaments incorporen una configuració doble, amb un sistema secundari en estat d’espera o “stand-by”. Aquests elements permeten supervisar aspectes com el manteniment de la distància de seguretat entre els trens, la compatibilitat d’itineraris simultanis i comprovar tots els elements de senyalització implicats.