Interrupció parcial del servei de Metro a l’L2 i l’L5 durant la Setmana Santa
El servei de metro quedarà interromput aquesta Setmana Santa a un tram de l’L2 i un altre de l’L5, a conseqüència de les obres de millora de la xarxa que es duran a terme. Els usuaris disposaran d’autobusos especials per fer el recorregut alternatiu. Concretament, les afectacions del servei seran:
La Pau – Pep Ventura: el servei quedarà interromput entre aquestes estacions, del dissabte 27 de març al dilluns 5 d’abril (tots dos inclosos). Es duran a terme treballs de manteniment de la infraestructura, que consistiran en la renovació de la plataforma de la via.
Sagrera – Horta: els trens no circularan entre Sagrera i Horta durant el cap de setmana del divendres 2 d’abril al diumenge 4 d’abril. S’executaran obres de modernització de la senyalització i els enclavaments d’aquest tram, per a permetre un increment de la capacitat de la línia i millorar el control i seguiment dels trens.
Per tal de reduir les molèsties als viatgers durant les afectacions en el servei, s’habilitaran autobusos substitutoris que faran el recorregut alternatiu. Precisament, amb aquest objectiu, la planificació dels treballs s’ha dissenyat aprofitant els dies festius de la Setmana Santa, perquè en aquestes dates habitualment es produeix un descens de passatgers del transport públic.
Interrupció entre La Pau i Pep Ventura durant deu dies
D’una banda, el servei de Metro quedarà interromput a l’L2 en el tram entre les estacions de La Pau i Pep Ventura, des del dissabte 27 de març, i fins al dilluns 5 d’abril, tots dos inclosos.
Mentre duri l’afectació, els usuaris disposaran d’un servei especial d’autobusos amb origen a La Pau i parada a cada una de les estacions fora de servei (Verneda, Artigues-Sant Adrià, Sant Roc, Gorg i Pep Ventura), amb el mateix horari del metro. La resta de la línia, entre Paral·lel i La Pau, funcionarà amb normalitat.
Millora de la infraestructura de via a l’L2
La suspensió de servei permetrà executar obres de manteniment de la infraestructura de l’L2 en dos punts diferents de Sant Adrià de Besòs i Badalona. Aquestes obres són continuació de les que es van executar l’estiu de passat en altres punts del mateix sector de la línia. En aquest cas, aniran a càrrec de TMB i tindran un pressupost de prop de 700.000 euros.
Els treballs consistiran en la demolició de la plataforma, i el formigonat i muntatge de noves vies, en un tram d’uns 20 metres situat entre les estacions de Gorg i Pep Ventura.
Simultàniament, es farà una operació semblant en un altre tram d’uns 50 metres, a prop de l’estació d’Artigues / Sant Adrià, en direcció a Pep Ventura. En aquest cas, a més de demolir la plataforma i construir-ne una de nova, es muntarà un nou aparell de via del tipus diagonal, que permet el pas dels trens d’una via a l’altra en cas de serveis parcials o circulacions de maniobres, en substitució de l’actual.
Interrupció entre Sagrera i Horta el cap de setmana del 2 al 4 d’abril
D’altra banda, a l’L5 no circularan trens durant 72 hores, el divendres 2, dissabte 3 i diumenge 4 d’abril, entre les estacions de Sagrera i Horta. Per a facilitar els desplaçaments en aquest tram, també s’habilitaran autobusos especials, amb parada a les estacions de Sagrera, Congrés, Maragall, Virrei Amat, Vilapicina i Horta. Per escurçar el temps de viatge, es recomana fer servir l’estació de Maragall de l’L4 com a punt d’accés al tram de l’L5 sense metro, com mostra el gràfic. La resta de l’L5, entre Cornellà Centre i Sagrera, funcionarà amb normalitat.
Modernització de la tecnologia per localitzar els trens
Els treballs que obliguen a interrompre el servei formen part d’una actuació més àmplia per a modernitzar la tecnologia i els sistemes de senyalització i localització dels trens a l’L5, amb un pressupost global de 14,8 MEUR. Així, se substituiran els enclavaments existents en aquest tram, per a millorar la capacitat de la línia i la seguretat en la circulació.
Els nous enclavaments incorporen una configuració doble, amb un sistema secundari en estat d’espera o “stand-by”. Aquests elements permeten supervisar aspectes com el manteniment de la distància de seguretat entre els trens, la compatibilitat d’itineraris simultanis i comprovar tots els elements de senyalització implicats.