El DPTOP sotmet a informació pública el perllongament de la línia d’FGC fins a Castellar del Vallès

El Diari Oficial de la Generalitat (DOGC) publica avui l’inici del procés d’informació pública de l’estudi informatiu del perllongament de la línia del Vallès d’FGC fins a Castellar del Vallès.  L’actuació comportarà la construcció d’un nou tram de 4,5 quilòmetres de línia, entre les futures cotxeres de Ca n’Oriac del perllongament de Sabadell i el nucli urbà de Castellar del Vallès. El nou tram inclourà dues noves estacions que donaran servei a l’àrea industrial del Pla de Bruguera i al centre urbà.

El traçat discorrerà soterrat en la major part, llevat d’uns 700 metres amb 3 viaductes i trams a cel obert per a creuar el riu Ripoll i el torrent de Can Bages. La inversió total prevista és de 320 MEUR.

Actualment, el DPTOP està executant el perllongament de la línia del Vallès d’FGC per a apropar el servei ferroviari a l’interior de Sabadell, amb una inversió global prevista de 400 MEUR. L’actuació comprèn la creació d’un nou tram de línia de prop de 4,4 quilòmetres, amb 4 noves estacions (Ca n’Oriac, Plaça d’Espanya, Eix Macià i Plaça Major), i la reforma i soterrament de l’estació existent de Sabadell-Estació.

Amb l’objectiu de donar resposta a les necessitats de mobilitat detectades a la comarca, i millorar l’accessibilitat al transport públic, el DPTOP ha impulsat el perllongament de la línia del Vallès fins a Castellar del Vallès.

L’actuació comportarà una millora substancial en les comunicacions entre aquest municipi i el centre de Barcelona, i servirà també per a potenciar els desplaçaments amb transport públic en l’àmbit més local i comarcal.

Avui, el DOGC publica l’anunci mitjançant el qual s’inicia el procés d’informació pública de l’estudi informatiu que concreta les diferents alternatives per a la construcció del nou tram de línia fins a Castellar del Vallès. Així, les entitats, particulars i administracions que ho vulguin, el podran consultar durant 30 dies hàbils i adreçar les consideracions que estimin, amb l’objectiu d’aplegar el màxim consens en el desenvolupament d’aquest projecte que millorarà de manera important la mobilitat en aquest municipi.


4,5 quilòmetres nous de línia
L’alternativa considerada com a més adient preveu un nou tram de 4,5 quilòmetres de línia i 2 noves estacions, amb una inversió d’uns 320 MEUR.

El traçat discorre majoritàriament soterrat, llevat d’un tram d’uns 700 metres, amb solucions en viaducte i a cel obert, per a creuar el riu Ripoll i el torrent de Can Bages.

Imatge virtual del tram en viaducte

Així, des de la zona destinada a les cotxeres de Ca n’Oriac del perllongament d’FGC de Sabadell, el nou tram passa pel carrer de Prada i continua en corba pel costat oest de Can Déu, creua la carretera B-124 i segueix en paral·lel a aquesta via pel seu costat est, fins a arribar en línia recta a la plaça de la Fàbrica Nova de Castellar del Vallès, a prop del nucli antic del municipi.

2 noves estacions
El tram de nova construcció inclou dues noves estacions per donar servei en total a prop de 9.300 persones diàriament i arribar a l’àrea industrial i al centre urbà de Castellar del Vallès. Així, les noves estacions s’ubicaran a:

* Polígon industrial Pla de Bruguera: es construirà una estació a prop del carrer del Bages adaptada a persones amb mobilitat reduïda. Així, disposarà de dos ascensors a l’exterior, així com escales fixes i mecàniques per a comunicar amb el vestíbul soterrat. L’accés a l’andana es farà també mitjançant ascensors i escales mecàniques i fixes. Donarà servei a més de 1.200 persones diàriament, sobretot treballadors d’aquesta àrea industrial.

* Plaça de la Fàbrica Nova: es crearà una nova estació ubicada a uns 500 metres del casc antic del municipi. Disposarà d’un accés amb ascensor, escales mecàniques i fixes que connectaran amb el vestíbul soterrat. L’enllaç amb les andanes també es farà mitjançant ascensors, escales mecàniques i fixes. La seva ubicació al centre del municipi permetrà donar servei a més viatgers, uns 8.100 al dia, aproximadament.