Un nou Trenhotel d’última generació unirà a partir d’avui Catalunya amb Astúries
El servei circularà tots els dies en el seu horari habitual
• Els vehicles de la sèrie VII del Trenhotel suposarà una millora en confort, qualitat i accessibilitat
• El tren disposa de 72 places en cabines de gran classe i 100 places assegudes en seients super-reclinables de gran confort
Barcelona, 12 de febrer de 2010 (Renfe).
Renfe estrenarà avui un Trenhotel d’última generació que prestarà servei entre Astúries i Catalunya en substitució del Trenhotel que circulava actualment entre les dues comunitats. Els horaris no variaran, tot i que el nou material ofereix millores en el confort, la qualitat i l’accessibilitat.
Fins el proper dia 18, el nou tren, de la sèrie VII, conviurà amb el de la sèrie VI, moment en el qual el servei tant d’anada com de tornada a Astúries es prestarà íntegrament amb els nous vehicles d’última generació.
La sèrie VII del Trenhotel es fruit de l’acord assolit al 2005 entre Renfe, Talgo i el consorci Talgo-Bombardier per a dissenyar i construir deu trens d’alta qualitat per a realitzar serveis nocturns de llarga distància. Pot arribar a una velocitat màxima de 220 quilòmetres per hora. El nou vehicle te una capacitat de 172 places, repartides en 72 a cabines de gran classe (dotades de llit, televisió, lavabo i dutxa) i 100 places assegudes en seients super-reclinables de gran confort. El tren el completa el cotxe cafeteria i el cotxe restaurant, on els clients poden sopar a la carta.
Aquest tren, igual que el seu antecessor, circularà per vies d’alta velocitat al tram Saragossa-Barcelona, gràcies al sistema de rodadura desplaçable característic de Talgo. El canvi d’ample es pot realitzar de forma automàtica sense precisar de cap intervenció exterior, a una velocitat de fins 15 quilòmetres per hora.
Una innovació molt important consisteix en les butaques super-reclinables, que van ser dissenyades conjuntament per Renfe i l’Institut de Biomecànica de la Universitat Politècnica de València i ofereixen un elevat confort, amb un angle de repòs de 136º y 1.330 mil•límetres d’espai per viatger, mentre que en avions la mitjana és de 900 mil•límetres.
Aquestes butaques disposen de controls independents per a la reclinació del respatller i elevació del reposa peus, còmodes reposa caps orientables en alçada, taula desplegable i presa de corrent elèctrica, així com un revister.
Les prestacions es completen amb una il•luminació indirecta que pot ser general, de penombra o d’emergència, a més de llum de lectura, sistema d’àudio individual amb quatre canals, portaequipatges amb sistema anti robatori i polsador per avisar al personal d’abord. Els lavabos, situats a cada cotxe, excepte en els extrems, tenen aigua calenta i freda, presa de corrent i canviador de bolquers.
Millores en accessibilitat
Un altre dels aspectes més importants de la renovació del Trenhotel és la millora que s’ha produït en l’accessibilitat. Les persones de mobilitat reduïda disposen d’una cabina gran classe, adaptada amb capacitat per a dues persones, un lavabo i accessos amb dimensions normalitzades a la cafeteria i restaurant. A més, el tren disposa de quatre butaques de Gran Confort adaptades a les persones amb mobilitat reduïda.