Tancament anual per revisió del telefèric i el funicular de Montjuïc, del 8 al 26 de febrer

El telefèric i el funicular de Montjuïc tancaran les seves portes al públic de manera temporal entre el 8 i el 26 de febrer, tots dos inclosos, per portar a terme les tasques anuals de revisió i posada a punt de tots els elements de les instal·lacions.

El nou telefèric es va posar en funcionament amb públic el 16 de maig del 2007. Durant el 2009 va realitzar 1.138.500 viatges i des de l’obertura ja en supera els tres milions. La instal·lació es va renovar completament, per oferir un mitjà modern i atractiu per arribar fins a la part alta de la muntanya de Montjuïc, amb les mesures de seguretat més exigents i accessible a tothom. En aquest sentit, el desembre de 2008 va obtenir la Certificació d’Accessibilitat Universal (norma UNE 170.001) de l’empresa certificadora LGAI – Applus.

Per la seva banda, el funicular de Montjuïc va ser construït per a l’Exposició Internacional de 1929 i es va renovar completament el 1992 amb motiu dels Jocs Olímpics. L’any 2002 es va integrar a la xarxa de metro i actualment enllaça l’estació de metro de Paral·lel, de les línies 2 i 3, amb l’avinguda Miramar.

Servei especial de bus per substituir el funicular
Durant els treballs de revisió del funicular, TMB habilitarà un servei especial d’autobusos entre Paral·lel i Parc de Montjuïc que funcionarà amb el mateix horari del funicular (els dies feiners de 7.30 a 20 hores i els dissabtes, diumenges i festius de 9.00 a 20 hores). Per al recorregut del telefèric entre Parc de Montjuïc i Castell de Montjuïc es podrà utilitzar la línia d’autobús 193 (Parc de Montjuïc), que es reforçarà.

Les parades del bus especial estaran senyalitzades i s’informarà del tancament temporal en tota la xarxa de metro, i especialment a l’estació Paral·lel de les línies 2 i 3 amb cartells i díptics. A més, en els vestíbuls d’accés al funicular hi haurà durant els dies previs al tancament i durant aquest tall del servei unes hostesses per informar i orientar els usuaris.

Serveis alternatius per anar al Parc de Montjuïc

A més del servei especial d’autobusos, com a itineraris alternatius per anar al Parc de Montjuïc, TMB suggereix:
· Línia 193 (Parc de Montjuïc). Els dies feiners funciona de 7 a 21.00 hores i els dissabtes i festius de 8 a 21 hores.
· Línia 50 (Trinitat Nova – Parc de Montjuïc). Tots els dies funciona de 5.30 a 22.15 hores.
· Línia 55 (Pl. Catalana – Parc de Montjuïc). Els dies feiners funciona de 4.55 a 22.40 hores, els dissabtes de 5.50 a 22.40 hores i els festius de 6.50 a 22.40 hores.