Prop de 2.400 persones van utilitzar el servei Atendo durant el mes de gener a Catalunya

El servei Atendo ofereix atenció directa a persones amb mobilitat reduïda a l’accés de trens i estacions
•    A Barcelona Sants es va assistir a 1.606 persones durant el primer mes de 2010
•    A Catalunya 13 estacions disposen del servei permanent  Atendo a servei del client

Barcelona, 24 de febrer de 2010

Arreu de Catalunya, 2.330 persones van gaudir del servei d’Assistència i Atenció a persones amb mobilitat reduïda a l’accés de trens i estacions durant el passat mes de gener. Aquest servei està destinat a facilitar l’accés als trens d’Alta Velocitat i Llarga distància, així com també en els trens Avant i Media Distancia per a persones amb mobilitat reduïda, d’altra banda també ofereix els seus serveis en els desplaçament per les estacions.

Del total d’assistències realitzades el passat mes de gener, a l’estació de Barcelona Sants es va atendre a 1.606 persones. Aquesta estació compta amb un dispositiu permanent d’assistència que permet atendre les sol•licituds d’ajut 30 minuts abans de la sortida del tren.

Pel que fa l’estació de Lleida Pirineus, un total de 278 persones van ser ateses el passat gener, 238 a Camp de Tarragona, 106 a Tarragona i 66 persones van rebre assistència a l’estació de L’Aldea Amposta. A més d’aquestes estacions, el servei Atendo a Catalunya també s’ofereix de forma permanent a Barcelona Estació de França i Girona. En total les 7 estacions catalanes que disposen del servei permanent han donat assistència a 2.320 persones.

Afegit a aquest servei permanent, les estacions de Port Bou, Figueres, Flaçà, Torredembarra, Reus i Tortosa ofereixen el servei puntual Atendo. Aquest, permet donar assistència fent la sol•licitud 12 hores abans de la sortida del tren.

Servei d’assistència
Atendo dóna servei a 98 estacions a tota la xarxa ferroviària des de la seva posada en marxa al juliol de 2007. Renfe i Adif col•laboren amb la Fundació ONCE i CERMI per a prestar aquest servei destinat a persones amb problemes de mobilitat o amb discapacitat visual.

La major part de les assistències durant el darrer 2009 van ser a clients de trens d’ Alta Velocitat- Llarga Distància (73,4%), una xifra que representa 172.996 assistències, seguida dels trens de Media Distancia i Avant on s’han donat 60.644 durant tot l’any 2009.

Atendo és un servei d’atenció especialitzada i directa a persones amb discapacitat que s’ofereix en 71 estacions d’Adif de forma immediata i en altres 27 prèvia sol•licitud. Consisteix en facilitar l’accés al tren a persones amb discapacitat amb mitjans mecànics (rampes elevadores o qualsevol altre element) si fos necessari.

A més, els clients tenen a la seva disposició l’Oficina Central Atendo i el telèfon d’atenció al client 91 774 40 40, on es poden gestionar totes aquelles sol•licituds especials, planificar viatges de grup o gestionar aquelles atencions específiques que requereixin un tracte  personalitzada.

La sol•licitud del servei es pot realitzar en el moment de la compra del bitllet, o a través del telèfon d’atenció al client, el 902 320 320. A més d’aquest telèfon, tots els clients i familiars que estiguin interessats en el servei Atendo tenen a la seva disposició la ‘Guia de serveis Ferroviaris a Viatgers con Discapacitat’ a les pàgines web www.adif.es i www.renfe.es. Aquí trobaran tots els detalls del servei, les estacions amb assistència permanent i les estacions amb assistència puntual, així com el procediment per a sol•licitar el servei. El servei Atendo prestat per Adif i Renfe s’emmarca en el context de les polítiques de Responsabilitat Social d’ambdues organitzacions que inverteixen una mitjana d’11 milions d’euros anuals en aquest servei.