L’AVE Barcelona-Madrid celebra el seu segon aniversari amb onze milions i mig de viatgers
Des de la seva posada en marxa, el 20 de febrer del 2008
• Entre ambdues capitals (punt a punt) el total de viatgers ha estat de 5,1 milions
• En el corredor Barcelona-Madrid la quota de mercat de l’AVE és del 48,2%
Barcelona, 18 de febrer de 2010 (Renfe).
En els seus dos anys en funcionament, els serveis de Renfe AVE Barcelona-Saragossa-Madrid han registrat 11.587.828 clients, la relació més demandada des de la seva posada en marxa ha estat el trajecte pur Barcelona-Madrid amb un global de 5.131.464 viatgers.
Durant el seu segon any en funcionament, els trens AVE de Renfe en el corredor Barcelona-Madrid van aconseguir una quota de mercat del 48,2%, el que suposa un creixement en 7 punts porcentuals respecte el mateix període de l’any anterior. A més, durant els mesos de juliol, septembre i desembre es va superar el 50% de la quota del transport.
Balanç serveis AVE del 20/02/09 al 19/02/10
Un total de 5.711.207 clients van utilitzar els trens AVE de Renfe que enllacen Catalunya amb Aragó i Madrid del febrer del 2009 fins l’actualitat, la relació Barcelona-Madrid segueix sent la capdavantera amb 2.698.192 clients, una xifra que suposa un increment del 10,9% respecte el mateix període de l’any anterior.
Aquestes dades confirmen l’evolució progressiva dels serveis AVE, pel que a principis d’aquest any Renfe va incorporar una nova freqüència per sentit a la relació Barcelona-Saragossa-Madrid, arribant a 28 trens que connecten Barcelona i Madrid diàriament.
En el període esmentat, els trens AVE van ofertar un total de 7.348.902 places, el que signfica 18.802 circulacions. Aquests serveis han assolit una puntualitat del 98,5%, des de la seva posada en marxa, Renfe manté el compromís de puntualitat a la línia Barcelona-Saragossa-Madrid amb compensacions del 50%de l’import del bitllet per retards d’entre 15 i 30 minuts i del 100% per a retards superiors a 30 minuts.
Més de 2 milions de clients han utilitzat les tarifes amb descompte
Dels 5.711.207 clients registrats a tot el corredor en aquest segon any en funcionament, el 36,19% han gaudit de tarifes amb descomptes de fins el 60% sobre el preu habitual del bitllet. De fet, la compra a través del web www.renfe.com ha suposat un 33% dels bitllets venuts, una dada que suposa un increment del 39,8% respecte el primer any en funcionament de l’AVE Barcelona-Madrid.
La tarifa Web, amb un 60% de descompte, ha estat la més utilitzada, en total, 1.151.036 viatgers han pogut gaudir d’aquest preu promocional, aquesta xifra representa un creixement del 663%, és a dir, un milió de persones més que l’any anterior.
Pel que fa la tarifa Estrella, amb un 40% de descompte, s’ha registrat un increment d’ús del 331%, això és, ha estat utilitzada per 1.025.285 clients.
Valoració del servei
El perfil del client del corredor Madrid-Barcelona és el d’un home (61%) amb una edat mitja de 44 anys, amb estudis universitaris (72%) i que es desplacen per motius de treball (61%). El 40% dels clients es desplacen amb una freqüència alta, és a dir viatgen almenys un cop cada dues setmanes.
La valoració global del servei és de 8,04 sobre 10, els atributs més valorats són la puntualitat, amb 9,27 punts, la neteja del tren, 8,71 punts, la rapidesa, 8,68 punts, el tracte i l’aspecte del personal, 8,44 punts i el servei de premsa 8,39 punts.
El 79% dels clients que utilitzen l’AVE Madrid-Barcelona es troba satisfet o molt satisfet del servei que rep.