El DPTOP completa la perforació del primer túnel del perllongament d’FGC de Terrassa
El conseller de Politica Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, ha visitat avui les obres de construcció del perllongament de la línia d’FGC a Terrassa, coincidint amb la finalització de la perforació del primer túnel, de 3,1 quilòmetres. D’altra banda, la segona tuneladora ha arrencat de nou, un cop ha excavat 2 quilòmetres des de Can Roca fins a l’estació d’UPC-Vallparadís. D’aquesta manera, ja s’ha executat el 82% dels túnels a construir. Es preveu que la tuneladora que ara arrenca completi el segon túnel abans de l’estiu. El nou tram de línia, que suposa un cost de 321 MEUR, es posarà en servei durant el 2011.
El conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, juntament amb l’alcalde de Terrassa, Pere Navarro, ha visitat avui les obres del perllongament de la línia del Vallès d’FGC a Terrassa, un cop s’ha completat el primer dels dos túnels en paral·lel d’aquesta actuació.
Així, la primera tuneladora, que va iniciar l’excavació el gener del 2009, ja ha arribat a la rambla d’Ègara, des del dipòsit de trens de Can Roca, completant els 3,1 quilòmetres de longitud que abasta el túnel.
Ara, la tuneladora es desmuntarà a l’interior del recinte de connexió de la rambla d’Ègara. El capçal i l’escut es trauran a la superfície a la mateixa rambla d’Ègara i la resta de la màquina, de 120 metres de longitud, es traslladarà per peces per l’interior del túnel ja construït, fins al calaix situat al parc de Vallparadís, on s’extraurà amb grues de gran tonatge. L’objectiu és minimitzar les afectacions en superfície a la rambla d’Ègara, un punt especialment concorregut de la ciutat.
D’aquesta manera, un cop finalitzat aquest túnel, es pot iniciar el desmuntatge de les instal·lacions interiors d’abastament a la tuneladora en els trams entre el Dipòsit de Can Roca i Vallparadís. Un cop retirades les instal·lacions auxiliars, s’iniciarà la construcció de les galeries d’emergència que connectaran els dos túnels, disposades cada 250 metres. Es preveu que durant la primavera es comenci a instal·lar la via, en el túnel que ara s’ha completat.
Arrenca de nou la segona tuneladora
D’altra banda, coincidint amb la finalització del primer túnel, la segona tuneladora ha arrencat de nou, un cop s’han completat les tasques de manteniment i el canvi d’eines de tall a l’estació d’UPC-Vallparadís.
Així, aquesta màquina ja ha excavat 2 quilòmetres des de Can Roca,de manera que s’ha completat el 82% dels túnels a construir d’aquest perllongament. Es preveu que la màquina arribi a Terrassa-Rambla durant la primavera, quan es finalitzarà totalment la perforació dels túnels que comprenen aquest perllongament. L’excavació del segon túnel es va iniciar el passat mes de juny, a una distància d’entre 12 i 26 metres entre eixos del primer.
Aquesta màquina es va encarregar especialment per agilitzar els treballs, i com la primera, es va portar des del Canadà. Les dues màquines presenten un diàmetre d’excavació de 6,86 metres, tenen una longitud total de 120 metres, i poden donar una empenta de 6.500 tones. S’han construït tenint en compte la geologia del terreny a perforar, amb l’objectiu de garantir el seu correcte funcionament al llarg de tot el recorregut d’acord amb la morfologia del sòl.