Orientació al client i eficiència seran els eixos del nou Pla Estratègic de Renfe 2010-2012
Els empleats participaran en la definició del document
• L’empresa ha elaborat el programa “10 reptes, 1.000 dies” amb els deu objectius que marcaran la seva activitat en aquest període
• La liberalització del sector, la expansió internacional i el traspàs de competències caracteritzen el context que reclama una decidida actuació de la operadora
Madrid, 27 de gener de 2010.- Renfe ha elaborat el programa “Renfe: 10 reptes, 1.000 dies” amb les línies claus que integraran el nou Pla Estratègic 2010-2012. Mitjançant aquest avanç, la empresa farà una crida als seus més de 14.000 empleats per a que s’involucrin en la definició d’un document amb les línies estratègiques que permetin a la companyia competir amb èxit, arrel de dos pilars fonamentals: la orientació al client i la eficiència.
L’elaboració del nou Pla Estratègic de Renfe s’inicia en un context de canvi. S’obren importants oportunitats per a la expansió internacional del negoci, al temps que l’empresa continua adaptant-se a la liberalització del sector que és ja una realitat al transport de mercaderies i pròximament en el de viatgers. Un procés generalitzat a Europa que està acompanyat , a nivell intern a cada país, per el de la regionalització, i en el cas d’Espanya, amb el traspàs de les competències i el finançament dels serveis regionals a les Comunitats Autònomes.
Per a orientar l’elaboració d’aquest Pla, el president de Renfe ha concretat deu reptes prioritaris fins 2010. El primer serà definir clarament la frontera entre els serveis comercials i les obligacions de servei públic, i el seu model de gestió. En el nou escenari de traspàs de competències a les Comunitats Autònomes, Renfe ha de delimitar amb nitidesa la natura dels serveis que presta i combinar la rendibilitat competitiva amb la prestació de tots els seus serveis comercials amb el benefici raonable en els serveis amb caràcter d’interès públic que li siguin encomanats per les autoritats competents. Tot això d’acord amb els actius empleats i obtenint les compensacions econòmiques corresponents.
El segon objectiu serà la revisió i renovació de la cartera de productes de viatgers, segons els dos criteris claus de la nova estratègia: orientació al client i eficiència. La racionalitat guiarà la reorganització d’una cartera de serveis d’alta velocitat, llarga distància, mitja distància i rodalies, tractant d’encaixar-se a la realitat de les necessitats dels clients.
Aquesta revisió anirà acompanyada, segons el tercer eix estratègic, d’una visió global del mercat de la mobilitat que portarà a la empresa a coordinar, mitjançant nodes importants de connexió entre els diferents corredors, la seva oferta de trens de forma integral, millorant d’aquesta manera el servei prestat al client.
El quart objectiu aquest mateix any serà la posada en marxa dels nous serveis d’alta velocitat en curs, amb la vista posada en futures extensions.