El Departament de Política Territorial i Obres Públiques restableix el trànsit al carrer Felip II,

gencatop0111Entre l’Avinguda Meridiana i el carrer Juan de Garay, un cop enllestides les obres de construcció de la nova estació de La Sagrera de l’L9. Així, el carrer Felip II recuperarà els dos carrils de circulació en sentit nord.

Les obres de construcció de la nova estació de La Sagrera de l’L9 van obligar a tallar el trànsit al carrer Felip II en un tram de 150 metres a principis de gener del 2008. Així, ara es recuperen els dos carrils de circulació existents inicialment, així com el carril bus. A causa de les obres que es continuen fent a l’estació de La Sagrera, queda afectat l’aparcament del carrer Felip II. Les línies d’autobús que van quedar afectades per aquest tall, la 71 i la 126, de trànsit recuperen el seu traçat habitual.

Durant aquest període, el DPTOP ha treballat en la construcció de dos túnels de metro que discorren en paral·lel entre el macropou d’Onze de Setembre i l’intercanviador de La Sagrera. El túnel del costat mar donarà servei inicialment a l’L9 i ja en el futur formarà part del perllongament de l’L4, que enllaçarà amb l’actual estació de La Pau. Per contra, el túnel del costat muntanya donarà servei exclusivament a l’L9 des d’un inici.

Les obres han consistit en l’excavació a cel obert de l’estació de Felip II. Els treballs han inclòs la construcció dels murs pantalla, d’uns 40 metres de  profunditat que delimitaran el perímetre del vestíbul, que comptarà amb un superfície rectangular de 450 m2.

El nou espai estarà adaptat a persones amb mobilitat reduïda, i connectarà amb l’exterior mitjançant l’actual accés de l’L5 de Felip II, que disposa d’un ascensor i escales fixes i mecàniques. Igualment, l’enllaç entre el nou vestíbul i les dues andanes laterals de l’L9, es farà també amb escales fixes i mecàniques i dos ascensors.

Aquest intercanviador es configura com un dels eixos vertebradors de la xarxa de transport públic de la ciutat, ja que permetrà l’enllaç entre l’L9 i l’L4, l’L5 i l’L1 del Metro, rodalies de Renfe i l’AVE