Campanya de comunicació ‘La L9 ja és aquí’

tmb014? Una estructura metàl·lica en forma de regal gegant decorarà la boca d’accés de l’estació de Fondo (L1 i L9)
A partir d’avui 18 de desembre i fins al proper 13 de gener, Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) posa en marxa una campanya de comunicació corporativa sobre la línia 9, titulada El primer regal del Nadal per a tots els ciutadans
. La L9 ja és aquí, per presentar la nova línia de metro als ciutadans de Barcelona i de Santa Coloma de Gramenet des del carrer, des dels autobusos i des de la pròpia xarxa de metro.

Per tal de celebrar la posada en servei del primer tram de la línia 9 de metro, la primera a l’Estat espanyol que funciona sense conductor, TMB vol apropar aquest esdeveniment i fer partícips a tots els ciutadans. La primera acció especial es podrà veure en 120 suports publicitaris -o opis-, 110 distribuïts a la xarxa de metro i 10 que es podran trobar als carrers més cèntrics de Barcelona. Aquests opis estaran embolcallats amb un vinil decorat amb motius de la L9, simulant un regal que TMB fa als ciutadans, el primer regal de Nadal. Uns dies després, concretament el dilluns 21, aquests “regals” es destaparan, deixant veure quin és l’anunci final. Aquest tipus de campanyes, anomenades teaser, pretenen generar expectació i crear un efecte sorpresa durant uns dies.

Una altra de les novetats més destacades és la instal·lació d’una estructura en forma de regal gegant a l’accés de Fondo de la línia 1 i la línia 9 (al carrer Mossèn Jacint Verdaguer). Aquest “regal”, d’estructura metàl·lica i amb una coberta de fusta, té unes dimensions aproximades de 12 metres de llarg per 4 m. d’alçada i 5 m. d’ample i està coronat per un llaç de fusta de 4 metres de llarg. De ben segur, aquesta instal·lació sorprendrà als viatgers a partir del proper dilluns 21 de desembre.

Properament, a partir del dia 23 de desembre s’estrenarà un espot que es difondrà a les pantalles de Canal Metro de tota la xarxa. L’audiovisual mostra com es va construir aquesta estructura de regal a Fondo i presenta la nova línia del suburbà.

En aquest sentit, alguns autobusos de TMB circularan decorats amb les imatges corresponents a aquesta campanya especial. A la xarxa també es distribuiran noves guies amb el plànol de metro que incorpora el nou tram de l’L9 i a Santa Coloma de Gramenet es repartiran tríptics explicatius sobre la nova línia i el sistema de conducció automàtica.
Finalment, a partir de dilluns 21 a l’estació de Diagonal (L3 i L5) hi haurà dos tòtems publicitaris de la línia 9. Als veïns de Santa Coloma que visquin a la zona d’influència de les estacions de la línia 9, se’ls enviarà, en col·laboració amb l’Ajuntament municipal, un bitllet inaugural perquè tinguin l’oportunitat d’estrenar aquest primer tram de la L9 de metro, que en un futur serà la línia automàtica més llarga d’Europa.
Barcelona, 18 de desembre de 2009