El DPTOP licita les obres per a construir un nou pas inferior a la GI-V-5217 per a creuar la línia d’FGC del Cremallera a Queralbs

gencatop012El Departament de Política Territorial i Obres Públiques, mitjançant l’empres pública Gisa, ha iniciat el procés de licitació de les obres per a construir un nou pas a la carretera GI-V-5217 per a  travessar per sota la línia del Cremallera d’FGC a Queralbs. L’actuació comportarà la substitució del pas a nivell existent per un pas inferior, que millorarà la seguretat i la fluïdesa de la circulació del trànsit rodat, dels serveis ferroviaris i dels vianants en aquest encreuament. Les obres compten amb un pressupost general de 3,9 MEUR i un termini d’execució de 10 mesos

La línia del cremallera de Núria d’FGC enllaça les poblacions de Ribes de Freser, amb Queralbs i Vall de Núria, amb una longitud de 12,5 quilòmetres i 4 estacions. Al seu pas per Queralbs, la línia es creua amb la carretera GI-V-5217 mitjançant un pas a nivell, amb regulació semafòrica.

Aquest pas actua de barrera pel que fa a la mobilitat, atès que suposa un fre per a la fluïdesa de la circulació per creuar a banda i banda de les vies del tren, tant per als vehicles com per als vianants, que han de reduir la velocitat i aturar-se abans de travessar.

Amb l’objectiu de millorar la seguretat i compatibilitzar la circulació ferroviària i el trànsit de vehicles i vianants, el DPTOP ha impulsat la construcció d’un nou pas inferior a la carretera.

L’actuació compta amb un pressupost de 3,9 MEUR i un termini d’execució de 10 mesos.

Un nou pas inferior
Les obres que ara es liciten consisteixen en substituir el pas a nivell existent per un pas inferior, que canalitzi el trànsit ferroviari, viari i de vianants amb total independència.

Per a això, es construirà un calaix de formigó sota les vies, de 10,5 metres d’amplada, 5,25 metres d’altura i 32,8 metres de longitud, per a donar continuïtat a la carretera per sota la línia ferroviària.

D’aquesta manera, la calçada del tram de nova construcció tindrà una amplada de 7 metres, amb dos carrils de 3,5 metres, un per sentit de la marxa, així com una vorera de 2 metres d’amplada, berma i cuneta. L’actuació comportarà la construcció de murs de contenció de fins a 8,5 metres d’altura.

L’obra es completarà amb la instal·lació d’un sistema antigel, que evitarà la formació de glaç sobre la calçada d’aquest tram de la carretera. A més, s’instal·larà una xarxa d’enllumenat i es duran a terme les obres de drenatge necessàries per a garantir una correcte canalització de l’aigua.
25 de novembre de 2009