Dilluns es restableix el servei a l’L11 un cop completat el tancament automatitzat d’andanes
A partir de dilluns, 7 de setembre, el servei de metro de l’L11 quedarà restablert, un cop acabats els treballs d’implantació del nou sistema de conducció automàtica. L’actuació ha consistit en la col·locació de portes de tancament d’andanes a les estacions de Casa de l’Aigua i Ciutat Meridiana, i en la instal·lació de la tecnologia necessària pel funcionament del metro automàtic.
Així, quatre estacions de l’L11 ja compten amb portes d’andana. Amb l’adaptació d’aquestes dues estacions, es completa la instal·lació del nou sistema a tota l’L11. Durant aquest mes de setembre s’iniciarà una fase de proves per verificar el bon funcionament del sistema, amb la previsió que entri en servei a finals d’any. L’actuació ha comportat una inversió total d’1,5 MEUR.
El Departament de Política Territorial i Obres Públiques ha completat aquest estiu els treballs d’implantació del nou sistema de conducció automàtica a l’L11. És per això que a partir de les cinc del matí de dilluns, 7 de setembre, el servei en aquesta línia quedarà completament restablert.
Portes instal·lades a l’estació de Casa de l’Aigua
Tancament d’andanes automàtic
L’actuació que s’ha dut a terme en els darrers mesos ha consistit en la instal·lació del sistema de tancament d’andana a les estacions de Casa de l’Aigua i a Ciutat Meridiana. Aquest sistema consisteix en una mampara transparent amb 8 portes lliscants automàtiques que coincideixen amb les portes dels trens, entre la via i l’andana. Can Cuiàs i Torre Baró Vallbona ja compten amb portes d’andana, mentre que Trinitat Nova, estació compartida per L11 i L4, TMB està instal·lant el sistema de detecció d’intrusions a la via.
Així mateix, l’actuació ha inclòs la instal·lació de la tecnologia necessària per a permetre la transmissió de dades entre els trens i l’andana, i s’ha adaptat el software existent, per tal d’aconseguir l’encaix precís de les portes dels combois amb les portes de l’andana en la frenada i la parada dels trens.
D’altra banda, s’ha dut a terme la cobertura de l’estació Torre Baró / Vallbona, que és l’única de la línia que es troba en superfície i que fins ara només tenia cobertes les andanes. Aquesta actuació s’ha executat per motius de seguretat i de confort, amb vista a la pròxima automatització. La cobertura d’aquesta estació ha comportat una inversió de 284.000 euros.
Coberta de l’estació Torre Baró
Tota l’L11 adaptada al sistema
Així, amb l’adaptació de les estacions de Casa de l’Aigua i Ciutat Meridiana, tota l’L11 ha quedat adaptada al sistema de conducció automàtica, de manera que aquest mes de setembre, s’iniciarà la primera fase de les proves, fora de l’horari de servei. Els trens amb passatgers continuaran circulant com fins ara, en mode ATP-ATO i amb un empleat en els comandaments de la cabina. La previsió és que el sistema de conducció automàtica es posi en funcionament a l’L11 a finals d’any. L’actuació ha comportat una inversió total d’1,5 MEUR.
Barcelona, 4 de setembre de 2009