Renfe modernitza la flota del servei Euromed amb la incorporació d’un nou tren de la sèrie 130
Aquest nou model forma part de la renovació del parc de Renfe que conformarà la flota de trens més moderna d’Europa al 2010
· El nou tren de la sèrie 130 que circula entre Barcelona, Tarragona i València compta amb un disseny innovador i dinàmic tant exteriorment com interiorment
· A l’actualitat, el 80% dels serveis Euromed es realitza amb aquest nou material
28-jul-09.- Renfe modernitza la flota del servei Euromed amb la incorporació d’una nova unitat del model S-130, que circula entre Barcelona, Tarragona i València. Aquest nou model de tren forma part de la renovació del parc de trens de Renfe que conformarà la flota de trens més moderna d’Europa al 2010. El resultat d’aquesta modernització ja és visible en els serveis d’AVE – Llarga Distància que circulen per Catalunya, així com els nous trens d’Alta Velocitat Media Distancia.
A l’actualitat, el 80% dels serveis Euromed es realitza amb aquest nou material. Aquesta sèrie de trens, fabricada pel consorci Talgo – Bombardier, estarà integrada al 2010 per 45 vehicles. Dotze d’aquests trens circulen ja com serveis de Llarga Distància amb origen i destinació Catalunya.
Els trens de la sèrie 130 són vehicles versàtils que podran circular indistintament per les línies d’ample internacional i per les d’ample nacional utilitzant els intercanviadors d’eixos instal·lats a les connexions entre ambdues infraestructures. La velocitat màxima que assoleix el S130 és de 250 km/h a línies d’alta velocitat i de 200 km/h a les convencionals.
Cada composició de la sèrie està formada per dos caps motrius de perfil aerodinàmic i 11 cotxes de butaques que es distribueixen entre les classes Turista, 236 places, i Preferent 63 places. Així, el total de places de cada tren és de 299, una de les quals està adaptada per a persones de mobilitat reduïda que viatgin en cadira de rodes i disposa, així mateix, d’un lavabo per a aquests viatgers que podran moure’s sense dificultats per l’interior dels vehicles gràcies a un disseny que facilita aquests desplaçaments
Pel que fa a les butaques, són reclinables, dotades de reposapeus, i es poden orientar en el sentit de la marxa. També cada butaca disposa de presa d’energia elèctrica i llums individuals de lectura, així com un sistema de recepció de so amb quatre canals d’àudio i dos de vídeo.
Característiques tècniques
Els vehicles estan dotats d’eixos de rodadura desplaçable per a que puguin circular indistintament per eixos d’ample nacional o internacionals, segons un desenvolupament específic de Talgo que ha suposat un important esforç tecnològic. Compten amb equips elèctrics de potència d’última generació basats en microprocessadors de tecnologia avançada bitensió per a 3 Kv de corrent contínua i 25 Kv de corrent alterna, el que permet circular per vies d’alta velocitat i vies convencionals. lo que permite al tren circular por vías de alta velocidad y vías convencionales.
El material amb el que s’ha construït el tren és un aliatge lleuger d’alumini el que permet alleujar el pes del vehicle al temps que facilita l’estalvi d’energia. Les caixes que conformen els vagons són estanques i hermètiques per a evitar les molèsties que produeixen els canvis de pressió al pas del tren pels túnels.
Aquesta sèrie de trens s’incorpora a la flota dels de rodadura desplaçable de Renfe capaços de circular indistintament per les vies d’ample nacional i internacional, el que significa la possibilitat d’aprofitar les prestacions d eles noves infraestructures per a escurçar temps de viatge i estendre els beneficis de l’alta velocitat a destinacions que es troben més enllà dels que, de moment, arriben els serveis AVE. En aquest sentit, es tracta d’un material ideal per a aprofitar la execució del Pla Estratègic de Infraestructures i Transport pel que es refereix el ferrocarril, ja que aquest tipus de tren pot circular per la infraestructura convencional i, també, pels nous trams de línies d’alta velocitat que es vagin executant.