Més de 1,2 milions de viatgers han utilitzat els trens AVE en la relació Barcelona – Madrid durant el primer semestre de 2009

renfe021S’ha incrementat la demanda entre Barcelona i Madrid en un 42,90% respecte 2008
 
· Aquesta xifra suposa un 46,9% dels clients del Corredor Barcelona – Lleida – Camp de Tarragona – Saragossa – Madrid, un total de 2,7 milions

· Els trens AVE formen part de la que en 2010 serà la flota més moderna de Europa, segons afirma la Unió de la Indústria Europa
17-jul-09- Durant el primer semestre de 2009, un total de 1.270.934 viatgers han utilitzat els trens AVE per desplaçar-se entre Barcelona i Madrid, i viceversa. Aquesta xifra suposa un increment del 42,90% en el número de clients respecte al mateix període de 2008. Acutalment, la quota de mercat del tren s’ha situat al 47% en el mes de juny, mes en que el serveis AVE van traslladar 227.649 viatgers entre Barcelona i Madrid.

En el total, els serveis AVE del Corredor Barcelona – Lleida – Camp de Tarragona – Saragossa – Madrid, han estat utilitzat entre gener i juny de 2009, per 2.710.808 viatgers, el que ha representat un increment del 6,88% respecte el mateix període de l’any anterior. Aquests serveis han assolit una puntualitat del 99,2%.

Entre les principals relacions a més del Barcelona – Madrid amb 1,2 milions de viatgers, han destacat:
· Madrid – Saragossa: 683.304 clients
· Barcelona – Saragossa: 243.215
· Camp de Tarragona – Madrid: 150.747
· Madrid – Lleida: 139.507
· Lleida – Saragossa:  29.307
· Camp de Tarragona – Saragossa: 26.788 viatgers

Valoració del servei

El perfil del client del corredor Madrid-Barcelona és el d’un home (58%) amb una edat mitja de 44 anys, amb estudis universitaris (69%) i que es desplacen per motius de treball (61%). El 38% dels clients es desplacen amb una freqüència alta, és a dir viatgen almenys un cop cada dues setmanes.

La valoració global del servei és de 8,04 sobre 10, els atributs més valorats són la puntualitat, amb 9,27 punts, la neteja del tren, 8,71 punts, la rapidesa, 8,68 punts, el tracte i l’aspecte del personal, 8,44 punts i el servei de premsa 8,39 punts.

El 79% dels clients que utilitzen l’AVE Madrid-Barcelona es troba satisfet o molt satisfet del servei que rep.

Compromís de puntualitat

Des de l’inici del servei, Renfe manté un compromís de puntualitat a la línia Barcelona – Madrid amb compensacions del 50% del import del bitllet per a retards d’entre 15 i 30 minuts i del 100% per a retards superiors a 30 minuts.