A partir de demà, 18 de juliol, es tallaran al trànsit els ramals d’accés a la porta 29 del Port de Barcelona
Ubicats a la Zona Franca, per tal de disposar de l’espai necessari per a executar obres de construcció de la connexió entre el viaducte i el tram en túnel de l’L9.
Mentre durin els treballs, els vehicles podran accedir al Port a través del ramal d’accés des del carrer A, en sentit Besòs, que romandrà obert, i estarà degudament senyalitzat. Està previst que la configuració del trànsit torni a la normalitat, als voltants del 13 de setembre.
Per a facilitar la circulació per la zona afectada, que presenta habitualment un volum important de trànsit, sobretot de vehicles pesants, se senyalitzarà un itinerari alternatiu des del carrer A, en sentit Llobregat, cap a la porta 29 del Port. Aquest recorregut discorre pel carrer A, en sentit Llobregat, el carrer número 1, el carrer número 62 i el carrer número 2, fins a enllaçar de nou amb el carrer A, fins al vial d’accés a la porta 29 del Port.Per aquest itinerari es desviaran també les línies de bus L23, L37, L109 i L21, afectades per aquestes restriccions.
Connexió del viaducte de l’L9
Els treballs, que ara comporten aquestes afectacions al trànsit, s’emmarquen dins les obres que s’estan duent a terme en aquesta zona per a connectar el viaducte de l’L9 amb el pou d’atac de Can Tunis, situat entre el carrer A i la ronda del Litoral.
El tram de connexió, que abasta una longitud total de 218 metres, s’inicia a l’extrem Besòs del viaducte ja executat i continuarà en viaducte perdent cota, amb una pendent del 4%, fins a quedar soterrat per tal de poder continuar el recorregut en l’interior del túnel.
En els primers 62 metres, la línia discorre per sobre d’una estructura en caixó, i a mesura que es va soterrant la via, és necessari executar un corredor entre pantalles fins a enllaçar amb el recinte del pou d’atac de Can Tunis, on s’inicia el nou túnel.
Pel que fa a l’obra civil del viaducte de l’L9, es troba executada al llarg de gairebé tota la longitud del carrer A de la Zona Franca, i els treballs de superestructura es troben força avançats.
17 de juliol de 2009