Demà dimarts FGC estrena un servei d’atenció al client per a persones sordes
Es tracta d’un nou sistema d’interpretació on-line, desenvolupat per la Fundació FESOCA a través de la plataforma Sightos, que FGC ha instal·lat als Centres d’Atenció al Client de Plaça Catalunya i Plaça Espanya.
Barcelona, 1 de juny de 2009
Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya estrena demà dimarts un servei on-line d’atenció al client per a persones sordes. El nou sistema, desenvolupat per la Fundació FESOCA a través de la plataforma SIGHTOS, té l’objectiu de facilitar la comunicació entre la persona sorda i l’agent d’FGC que l’atengui al Centre d’Atenció al Client. Per aconseguir-ho, s’estableix una connexió via internet, per webcam, amb un intèrpret que coneix el llenguatge dels signes i que fa ’intermediari.
Aquest nou servei s’ha instal·lat, mitjançant una línia ADSL, als Centres d’Atenció al Client de les estacions de Plaça Catalunya i Plaça Espanya, cobrint les
necessitats dels usuaris de les línies Barcelona-Vallès i Llobregat-Anoia d’FGC.
Ferrocarrils posa en marxa aquest projecte a través d’un conveni signat el febrer del 2008 amb la Fundació Privada de la Federació de Persones Sordes de Catalunya (FESOCA). La Fundació FESOCA és la impulsora de Sightos, la primera plataforma d’interpretació on-line, que es va fundar l’any 2008, i que a partir de demà es convertirà en un servei més d’FGC.
Amb aquest nou servei, FGC continua apostant per millorar l’atenció als clients i perquè aquesta atenció sigui cada vegada més universal. Així mateix l’empresa fa un pas endavant més en el marc del desenvolupament del “Pla d’Accessibilitat per a persones amb discapacitats auditives” que es va elaborar el 2006. En aquest sentit, durant els últims anys FGC ha portat a terme formació d’agents amb seminaris sobre el llenguatge per a persones amb minusvàlues auditives.