L’Estat pagarà la primera fase de la construcció de l’estació de la Sagrera

aj-barcelonao2La Sagrera serà una gran estació intermodal, on confluiran els trens de l’AVE, de Rodalies i de llarga distància, així com diverses línies de metro i les connexions per a autobusos

Les obres de la primera fase de construcció de l’estació de l’AVE de La Sagrera es licitaran aquest estiu i tindran un cost de 703 milions d’euros, segons han acordat avui el ministre de Foment, José Blanco; el conseller de Política Territorial de la Generalitat de Catalunya, Joaquim Nadal, i l’alcalde de Barcelona, Jordi Hereu.

Amb aquest acord, que serà ratificat a la Comissió Bilateral Estat-Generalitat, es desbloqueja el finançament i la construcció de l’estació intermodal de La Sagrera, per la que està previst que passin 100 milions de passatgers anuals.El Ministeri de Foment, a través d’Adif, destinarà 161 milions, mentre que 255 milions aniran a càrrec dels Pressupostos Generals de l’Estat per donar compliment a la disposició addicional tercera de l’Estatut, a raó de 51 milions anuals fins al 2013. La resta -287 milions- s’aconseguirà amb els nous aprofitaments terciaris de l’estació.

Connexió europea

L’alcalde, Jordi Hereu, ha destacat que l’estació suposarà la connexió de Barcelona amb la resta de ciutats europees, un somni dels barcelonins des de fa més de 20 anys.

El ministre de Foment ha anunciat que aquest estiu Adif farà “la major licitació d’obra civil” de la seva història, 638 milions d’euros que es destinaran a l’execució de la primera fase del projecte.

A l’estiu es licitaran 398,8 milions d’euros per a l’estructura de l’estació ferroviària, 28 milions més per a l’estació d’autobusos, així com els accessos a La Sagrera, per valor de 211,4 milions.

El conseller Joaquim Nadal ha subratllat la inversió “insòlita” del projecte i ha negat que hagi d’anar en detriment de les altres inversions a Catalunya, alhora que Hereu ha ressaltat el lideratge de la inversió pública en temps de crisi.

Una gran estació intermodal

Segons ha explicat Blanco, La Sagrera serà una gran estació intermodal, on confluiran els trens de l’AVE, de Rodalies i de llarga distància, així com diverses línies de metro i les connexions per a autobusos.

Està previst que tingui deu vies i cinc andanes per a alta velocitat, un gran vestíbul i vuit vies més i quatre andanes per als trens convencionals i de Rodalies, a més d’un aparcament per a 2.800 vehicles.

Tant el conseller com l’alcalde s’han felicitat per l’acord, que han qualificat de “transcendental” per a Barcelona, Catalunya i Espanya.

Vídeo ‘Acord estació La Sagrera’