La Generalitat adjudica projectes i obres en infraestructures i equipaments per un valor de 87 MEUR
La Generalitat ha adjudicat aquest mes de maig, per mitjà de l’empresa pública GISA, obres i projectes en matèria de transports, carreteres i equipaments per un valor de 87 MEUR. D’aquests, 81 MEUR corresponen a l’execució d’obres i 6 MEUR a la redacció de projectes, estudis i direccions d’obra.
El Consell d’Administració de GISA ha adjudicat obres en matèria d’infraestructures, carreteres i equipaments per valor de 81 MEUR.
Una de les adjudicacions més destacades és la de les obres d’instal·lació d’escales mecàniques, cintes transportadores i ascensors a les estacions de l’L5 de Carmel, Teixonera-Coll i Vall d’Hebron, incloses en el projecte de perllongament de la línia. Aquests treballs s’han adjudicat per 17 MEUR.
Pel que fa a la xarxa viària, s’han adjudicat les mesures correctores d’impacte ambiental de diverses carreteres que han estat recentment condicionades. Aquestes actuacions duran a terme a la variant d’Esterri (C-13) i en diversos trams de la C-28 a la zona de València d’Àneu i l’Alt Àneu. Així mateix, s’han adjudicat mesures ambientals a la C-233 entre Albagés i Castelldans i a la C-242 a Alforja.
També en matèria de carreteres, s’han adjudicat per 109.000 euros les obres d’una nova àrea de descans a la zona de la Portella de la C-14, a Ciutadilla.
D’altra banda, en matèria d’educació s’han adjudicat les obres de nova construcció del CEIP El Drac de Pacs del Penedès (1,1 MEUR), del CEIP els Àgols de Monferrer i Castellbó (1 MEUR) i del CEIP La Vall Fosca de la Torre de Cabdella (770.000 euros). Així mateix, s’han adjudicat altres equipaments com les obres de l’aparcament exterior de la comissaria dels Mossos a Vielha.
Finalment, el consell de GISA ha adjudicat diversos projectes, estudis i direccions d’obra per un import de 6 MEUR.
A continuació, s’amplia la informació sobre les actuacions del DPTOP
GISA adjudica projectes i obres en matèria de transports per valor de 22 MEUR
Pel que fa a transports l’empresa pública, GISA ha adjudicat les obres d’instal·lació d’escales mecàniques, cintes transportadores i ascensors a les estacions del perllongament de l’L5 entre Horta i Vall d’Hebron, per un import de 17 MEUR.
Instal·lació d’ascensors i escales mecàniques a l’L5 entre Horta i Vall d’Hebron 17 MEUR
El Consell de GISA ha adjudicat per 17 MEUR els treballs d’instal·lació dels ascensors, les escales mecàniques i les cintes transportadores de les estacions del tram Horta-Vall d’Hebron de l’L5. Aquestes actuacions s’inclouen dins les obres del perllongament d’aquesta línia, que el DPTOP està duent a terme.
En aquest sentit, actualment s’estan executant les obres d’infraestructura, que comprenen la construcció d’un nou tram de túnel de 2,5 quilòmetres de longitud a partir de l’estació existent d’Horta, així com tres noves estacions: El Carmel, Teixonera-Coll i Vall d’Hebron, on hi haurà correspondència amb l’L3.
D’altra banda, després de l’estiu començaran les obres d’arquitectura i instal·lacions dels interiors d’aquest nou tram, dels accessos a les estacions i del dipòsit de Sant Genís, ja adjudicades per 63,8 MEUR.
25 ascensors per les tres estacions
Pel que fa als treballs que ara s’adjudiquen, consisteixen bàsicament en les estructures i instal·lacions necessàries per a la instal·lació de 25 ascensors, escales mecàniques i cintes transportadores, que permetran adaptar les estacions a persones amb mobilitat reduïda i facilitar l’accés als seus vestíbuls i andanes que es troben a gran profunditat. Així, els treballs adjudicats inclouen la seva col·locació, muntatge i subministrament elèctric per a la seva posada en funcionament. Aquests treballs s’executaran en paral·lel a les obres d’arquitectura i interiors.
* Estació Carmel
L’accés a aquesta estació es farà per dos vestíbuls; el principal se situarà a la plaça Pastrana i el secundari al carrer de Llobregós al costat del mercat, a l’altura del carrer de Calafell. En aquesta estació s’instal·laran un total de 10 ascensors, així com cintes transportadores i escales mecàniques per enllaçar els diferents nivells. Concretament, les actuacions que s’executaran en aquesta estació són:
· Vestíbul Pastrana
– Carrer: s’instal·laran escales mecàniques, un ascensor i escales fixes que connectaran el carrer amb el vestíbul.
– Vestíbul: s’instal·laran escales mecàniques, un ascensor, escales fixes i 4 trams de cintes transportadores per enllaçar el vestíbul i el nivell inferior abans de les andanes, 2 d’anada i 2 de tornada.
– Andanes: la connexió amb les andanes laterals es farà amb escales mecàniques, fixes i dos ascensors.
· Vestíbul Mercat
– Carrer: l’accés a l’estació des del carrer de Llobregós es realitzarà mitjançant escales mecàniques, un ascensor i escales fixes.
– Vestíbul: es podrà accedir a la preandana a través de 3 ascensors de gran capacitat.
· Andanes: la connexió amb les dues andanes laterals es farà mitjançant escales mecàniques, fixes i dos ascensors.
* Estació Teixonera-Coll
A l’estació de la Teixonera-Coll s’hi podrà accedir a través de dos vestíbuls principals, el del carrer Batet i el del carrer Sant Crispí i un de secundari situat al carrer Beat Almató. En aquesta estació s’instal·laran un total de 10 ascensors, escales mecàniques i cintes transportadores. La gran profundiditat d’aquesta estació, que fa 73 metres, fa que s’hagin d’instal·lar un gran nombre d’ascensors de gran capacitat per tal de millorar l’evacuació dels usuaris de la zona d’andanes a l’exterior.
· Vestíbul Batet
– Carrer: l’accés al vestíbul de l’estació des del carrer Batet es realitzarà mitjançant escales mecàniques, fixes i un ascensor
– Vestíbul: per connectar amb el vestíbul secundari de Beat Almató, s’instal·laran cintes transportadores, en 4 trams, 2 d’anada i 2 de tornada. A més, per a baixar des del vestíbul Batet a la preandana, es col·locaran 3 ascensors de gran capacitat.
– Andana: per a connectar amb l’andana central, es col·locaran cintes transportadores, en 4 trams, 2 d’anada i 2 de tornada, a la pre-andana, així com un ascensor, escales fixes i mecàniques.
· Vestíbul St. Crispí
– Carrer: per accedir a l’estació des del carrer Sant Crispí s’instal·larà un ascensor, escales mecàniques i fixes.
– Vestíbul: l’accés a la zona prèvia a l’andana es farà a amb 3 ascensors de gran capacitat.
– Andana: per accedir a l’andana central, s’instal·laran cintes transportadores (2 trams per sentit) a la pre-andana, així com escales mecàniques, fixes i un ascensor fins a l’andana.
* Estació Vall d’Hebron
Aquesta estació, que té correspondència amb l’L3, disposarà de dos vestíbuls, un a banda muntanya i l’altra a banda mar, a ambdós costats de la Ronda de Dalt. Els accessos antics de la L3 seran substituïts i el vestíbul existent serà integrant en el conjunt d’una estació de correspondència. En aquesta estació s’instal·laran un total de 4 ascensors.
· Vestíbul muntanya
– Carrer: s’instal·laran escales mecàniques, fixes i un ascensor que connectaran amb el vestíbul.
– Vestíbul: per accedir al nivell de pre-andana, s’instal·laran escales mecàniques, i un ascensor que arribarà a l’andana.
– Andana: per a arribar a l’andana central, es col·locaran escales mecàniques, fixes.
. Vestíbul mar
– Carrer: es podrà accedir al vestíbul de l’estació a través d’escales mecàniques, fixes i un ascensor
_ Vestíbul: per enllaçar amb l’andana s’instal·laran escales mecàniques i fixes i un ascensor.
Finalment, per tal d’accedir al dipòsit de trens de Sant Genís, que tindrà capacitat per a 10 unitats, s’instal·larà un ascensor que comunicarà el carrer i les vies i dependències.
GISA adjudica obres i projectes en matèria de carreteres per valor de 2,1 MEUR
Pel que fa a la xarxa viària, l’empresa pública GISA ha adjudicat les mesures correctores d’impacte ambiental de divereses carreteres que permetran integrar-les millor al seu entorn després de realitzar-hi obres de condicionament. Aquests treballs es duran a terme en diversos trams de la C-28, a la C-233 entre Albagés i Castelldans i a la C-242 a Alforja. Així mateix, s’han adjudicat les obres de construcció d’una àrea de descans a la zona de la Portella de la C-14 a Ciutadilla, entre d’altres. Totes aquestes actuacions suposen una inverisó d’1,6 MEUR.
Mesures correctores d’impacte ambiental 1,6 MEUR
El consell de GISA adjudica aquest mes de maig les mesures de correció d’impacte ambiental de les variants d’Esterri i València d’Àneu de la C-28 entre d’altres trams d’aquesta via que es van condicionar recentment.
La carretera C-28, que pertany a la xarxa bàsica de carreteres, és la principal via de comunicació entre el Pallars Sobirà i la Vall d’Aran, ja que va des d’Esterri d’Àneu fins a Vielha passant pel port de la Bonaigua.
Aquesta via ja ha estat objecte de diferents obres de condicionament i millora i construcció de variant a tot el tram del Pallars Sobirà. Aquestes obres es van acabar a finals de l’any passat i van suposar una inversió superior als 46 MEUR. Entre les actuacions que s’hi van realitzar s’inclouen la variant de València i Esterri d’Àneu, de la qual ara s’han adjudicat les mesures correctores, el condicionament del tram que va des del final de la variant de València d’Àneu fins a la variant dels Avets i el condicionament del tram que va des del final de la variant dels Avets fins a la Mare de Déu de les Ares.
Per altra banda, ja estan adjudicades les obres de reforçament del ferm de la resta de la C-28 al seu pas pel Pallars Sobirà. Aquestes obres tenen un pressupost de 2,2 MEUR i es preveu que s’iniciïn properament.
Les actuacions correctores a la variant de València i Esterri d’Àneu, que s’han adjudicat per 442.000 euros, inclouen:
· Conservació i tractament de talussos i terres vegetals
· Hidrosembres i actuacions antierosió
· Plantacions (tipus forestal i jardinera)
· Mesures correctores per a la fauna. Bàsicament, la formació d’un pas canadenc i l’apantallament d’un pas superior amb fusta.
Les obres, que ara s’adjudiquen, començaran durant la tardor d’enguany, ja que és la temporada adequada per fer les plantacions previstes i s’executaran en un període de 4 mesos.
Mesures de correcció per la fauna entre Sorpe i Son
En aquesta mateixa carretera també s’han adjudicat les mesures correctores en el tram que va des de Sorpe a Son, és a dir del final de la variant de València d’Àneu fins a la variant dels Avets. Les actuacions incloses són:
* Tractament de talussos i terres vegetals.
* Hidrosembres i actuacions antierosió
* Plantacions de tipus forestal i de jardineria
* Mesures correctores per a la fauna com la col·locació de tanques metàl·liques de diferents alçades
Aquests treballs començaran durant la tardor d’enguany que és la temporada adequada per fer les plantacions previstes i duraran uns 4 mesos. Les obres s’han adjudicat per 417.000 euros.
Nous murs entre els Avets i la Mare de Déu dels Ares
D’altra banda, el Consell de GISA també ha adjudicat mesures correctores d’impacte ambiental en el tram de la C-28 que va des del final de la variant dels Avets fins a la Mare de Déu de les Ares. Les actuacions previstes són:
* Sanejos de bases de terraplens amb l’ompliment amb pedra i l’estesa d’un geotèxtil a la superfície.
* Construcció de 5 nous murs d’escullera
* Estabilització de talussos provisionals per a l’execució dels murs verds
* Actuacions prèvies als treballs de drenatge
Les obres, que ara s’adjudiquen, començaran durant la tardor d’aquest any i duraran uns 3 mesos. L’import d’adjudicació és de 350.000 euros.
Revegetació de talussos a la C-233
Una altra de les actuacions de correcció d’impacte ambiental que ha adjudicat GISA, per un import de 231.000 euros, és la de la C-233 entre Albagés i Castelldans.
Aquesta carretera forma l’anomenat Eix de les Garrigues, que ja va ser objecte de diferents millores com per exemple la variant de les Borges Blanques que va ser construïda l’any 2007.
Actualment estan en fase avançada de construcció les obres de condicionament de la carretera C-233 en el tram de 8,5 quilòmetres que va des de l’Albagés fins a Castelldans. Aquestes obres tenen un pressupost de 10,4 MEUR i es preveu que estiguin acabades al llarg del pròxim estiu.
Ara s’adjudiquen les mesures correctores d’impacte ambiental que s’han d’adoptar en aquesta carretera per tal de minvar, evitar, corregir o compensar els efectes de l’impacte produït pel condicionament que es va realitzar al termes municipals de l’Albagès i Castelldans.
Aquestes mesures inclouen tant la revegetació i adequació paisatgística com la millora d’hàbitats, la restauració de zones afectades i la protecció de la fauna. El principal criteri és reproduir les mateixes comunitats vegetals existents utilitzant plantes autòctones. En aquest sentit, s’han considerat les següents tipologies d’actuació:
* Revegetació de talussos amb hidrosembra i plantacions arbòries i arbustives
* Revegetació de zones agrícoles amb conreu d’ametler, oliveres i vegetació natural
* Restauració de superfícies planes o de pendent inferior al 20%
* Condicionament de les obres de drenatge com a passos de fauna.
* Col·locació d’una manta orgànica de protecció, en zones puntuals on s’ha detectat risc d’erosió per la configuració d’alguns talussos.
Aquestes obres, que s’han adjudicat per 231.000 euros, començaran durant la tardor d’enguany i la seva durada serà de 3 mesos.
Plantacions a la C-242 a Alforja
La carretera C-242 va ser objecte d’unes obres de condicionament en el tram que va des d’Alforja fins a les Borges del Camp, que es van acabar el passat mes de març, amb un cost de 4,4 MEUR.
Ara GISA ha adjudicat les obres de revegetació d’aquest tram condicionat al terme municipal d’Alforja.
Aquestes inclouen els treballs necessaris per revegetar i adequar paisatgísticament les àrees afectades, que abasten la superfície de talussos, les zones annexes a la carretera, les rieres on s’ha actuat a les obres de drenatge, i els espais restants fruit de les expropiacions.
Aquests treballs que ara s’adjudiquen permetran corregir els impactes tot afavorint l’estabilitat dels talussos, mitjançant una revegetació total o parcial que fixi el sòl i disminueixi la força de l’impacte de la pluja i l’erosió i millorant la integració de la carretera en l’entorn.
Les obres s’estructuren en cinc actuacions diferents:
* Sega i esbrossada de talussos i espais planers
* Hidrosembra dels nous espais generats i els afectats pel condicionament
* Plantacions, d’acord amb les diverses tipologies dissenyades per a cada àmbit
* Regs de manteniment per assegurar l’arrelament de les plantes
Els treballs començaran durant aquesta tardor, que és la temporada adequada per fer les plantacions previstes, i tenen un termini d’execució de 2 mesos. S’han adjudicat per 98.000 euros.
Nova Àrea de servei a la C-14 109.000 euros
GISA també ha adjudicat per 109.000 euros les obres de construcció d’una nova àrea de parada i descans a la zona de la Portella de la C-14, a Ciutadilla.
Aquesta actuació complementa les obres de millora de la C-14 que el DPTOP va dur a terme entre Tàrrega i Ciutadilla.
Aquest projecte té com a principals objectius, d’una banda, millorar la integració de la carretera i potenciar els valors paisatgístics de l’entorn, la vall del riu Corb; i de l’altra, contribuir a la comoditat en la conducció. La nova àrea de descans se situarà en una zona de 7.800 m2 de superfície, entre el tronc de la carretera i els nous ramals d’accés a Sant Martí de Maldà i a Guimerà.
Està previst que els treballs comencin aquesta tardor amb un termini d’execució de dos mesos.
En concret, les obres comprendran les tasques següents:
* Esbrossada i neteja del terreny, petits moviments de terres i aportació i estesa de terra vegetal
* Formació d’una àrea per a l’aparcament de vehicles
* Adequació d’un espai de mirador
* Instal·lació de mobiliari urbà i altres elements auxiliars
* Plantacions d’arbres i arbustos i hidrosembra
* Senyalització
30 de maig de 2009