GISA adjudica les obres d’arquitectura del perllongament de l’L5 entre Horta i Vall d’Hebron
El Consell d’Administració de GISA ha adjudicat les obres d’arquitectura i instal·lacions del perllongament de l’L5 del Metro entre Horta i Vall d’Hebron, per un import de 57,8 MEUR. Aquests treballs inclouen el condicionament dels interiors de les estacions i els accessos, així com les instal·lacions necessàries per a garantir el subministrament elèctric.
D’altra banda, continuen les obres de la infraestructura, que es troben en una fase molt avançada.
El Consell d’Administració de GISA ha adjudicat les obres d’arquitectura interior i instal·lacions del perllongament de l’L5 del Metro entre Horta i Vall d’Hebron, per un import de 57,8 MEUR. Es preveu que els treballs comencin a l’estiu i tinguin un termini d’execució d’11 mesos.Actualment, s’estan executant les obres d’infraestructura d’aquest perllongament, que comprenen la construcció d’un nou tram de túnel de 2,5 quilòmetres de longitud a partir de l’estació existent d’Horta, i de tres noves estacions: el Carmel, Taxonera-Coll i Vall Hebron, amb correspondència amb l’estació actual de Vall d’Hebron de l’L3, que també serà reformada.
El nou tram aproparà el metro a àrees fins ara excloses de la xarxa, com ara els barris de la Taxonera, el Coll i el Carmel, amb una important demanda de mobilitat amb transport públic. Així, s’espera que el nou tram doni servei a 30.000 persones al dia.
Arquitectura i instal·lacions
Les obres que ara s’han adjudicat consisteixen en el condicionament i les instal·lacions dels interiors d’aquest nou tram, dels accessos a les tres noves estacions del Carmel, Taxonera-Coll i Vall d’Hebron, així com del dipòsit de trens de Sant Genís i la cua de maniobres de la Vall d’Hebron.
Així, els treballs comprenen l’adequació de les noves estacions al disseny de la resta de la línia i el seu condicionament interior pel que fa a paviments i revestiments, entre d’altres.
A més, inclou les instal·lacions interiors, de manera que es construirà una nova subestació d’alimentació elèctrica que estarà ubicada al dipòsit de trens de Sant Genís, per tal de garantir el subministrament energètic necessari per a fer possible la circulació dels trens en aquest nou tram.
D’altra banda, pròximament s’impulsaran altres actuacions com la instal·lació d’escales mecàniques, les cintes transportadores, els ascensors i la urbanització dels accessos.
Avanç de les obres d’infraestructura
Paral·lelament, s’estan executant les obres d’infraestructura del perllongament, que es troben força avançades, tant pel que fa al túnel com de les galeries de les tres noves estacions. Més endavant, es construirà l’estructura interior de les estacions, que inclou les andanes, i els diferents nivells del recinte. Els treballs d’infraestructura compten amb una inversió de 111,6 MEUR.