Renfe s’adhereix a la campanya Tasta’m i oferirà els primers capítols de novetats editorials en català a l’AVE i l’Avant

renfe2· S’instal·laran tres nous expositors amb opuscles a la zona d’accés als serveis AVE i Avant de l’estació de Barcelona Sants, per on cada setmana hi passen més de 70.000 persones
·      Actualment ja es distribueixen a les principals estacions de Renfe Rodalies
·      La campanya Tasta’m s’emmarca en el Pla de Foment de la Lectura de la Generalitat de Catalunya i en la estratègia de Responsabilitat de Renfe, Un tren de Valors

Renfe amplia la seva col·laboració amb el programa Tasta’m, orientat a fomentar la lectura entre els ciutadans i promoure la producció editorial en llengua catalana, amb la instal·lació de tres nous expositors a la zona d’embarcament del serveis AVE i Avant de l’estació de Barcelona Sants, per on cada setmana hi passen més de 70.000 viatgers.El programa Tasta’m es va posar en marxa el passat mes de novembre pel Departament de Cultura i Mitjans de Comunicació de la Generalitat de Catalunya i la Conselleria d’Educació i Cultura del Govern de les Illes Balears, amb la intenció d’impulsar la lectura i millorar l’hàbit i la competència lectora en qualsevol suport, promovent especialment la lectura en català.

El programa Tasta’m consisteix en l’edició d’opuscles amb primers capítols o extractes de novetats editorials en llengua catalana, que seran distribuïts de manera massiva i amb periodicitat setmanal, durant 50 setmanes, a través dels transports públics de Catalunya i Balears: trens de rodalies, bus, metro, ferrocarrils, tramvia i vaixell. En concret, el tiratge de cada opuscle serà de més de 150.000 exemplars, que es distribuiran a Catalunya i a Balears.

Des del 10 de novembre, els opuscles del programa Tasta’m es distribueixen a 23 estacions de Rodalies: Clot Aragó, Plaça de Catalunya, Arc de Triomf, Sant Andreu Arenal, Mataró, Badalona, Premià de Mar, Vilanova i la Geltrú, Sitges, Gavà, Mollet Sant Fost, Granollers, Vic, Granollers Canovelles, Vilafranca del Penedès, Martorell, Molins de Rei, Sant Feliu de Llobregat, Cornellà de Llobregat, L’Hospitalet de Llobregat, Cerdanyola del Vallès, Sabadell Centre i Terrassa.

La iniciativa busca atreure l’atenció del gran públic sobre els llibres promocionats i convidar-lo a trobar-ne l’edició original i completa a les llibreries i a les biblioteques. L’objectiu final, doncs, és incrementar l’hàbit de la lectura entre la població, tot millorant al mateix temps els índexs de vendes de títols.

Les obres seleccionades

La campanya inclou novetats editorials en diferents gèneres: narrativa, no ficció, divulgació, poesia, teatre, etc. El títols escollits per formar part de la campanya són proposats pels editors d’acord amb les seves previsions i prioritats, i escollits per una comissió de selecció que es reuneix periòdicament.

La relació de títols, autors i calendari de les obres que es distribuiran properament és la següent:

–         Lourdes Boïgues, El secret de Caterina Cremec. Edicions del Bullent. (Del 13 al 19 d’abril).
–         Carles Duarte, Maríntim. Editorial Meteora. (Del 20 al 26 d’abril).
–         Joan de Déu Prats / Caterina Valriu, Llegendes històriques de Barcelona / Llegendes de Mallorca. Publicacions de l’Abadia de Montserrat. (Del 27 d’abril al 3 de maig).
–         Màrius Sampere, Pandemònium. Lleonard Muntaner, editor. (Del 4 al 10 de maig).
–         Abel Cutillas, La mort de Miquel Bauçà. Editorial Fonoll. (De l’11 al 17 de maig).

Renfe, Un tren de valors

Renfe manté, en el marc de la seva estratègia de Responsabilitat Social anomenada Un tren de valors, un ferm compromís amb la cultura a través de diferents convenis de col·laboració i patrocini en totes les seves manifestacions. Especialment abocat al foment de la lectura, la música, les arts plàstiques i el teatre, entre d’altres, durant el 2008 i 2009 està desenvolupant importants accions per a vincular la seva activitat al desenvolupament i la promoció cultural a Catalunya, participant en iniciatives com la setmana del llibre en català i Temporada Alta, festival de tardor de Catalunya.

Pla de Foment de la Lectura de la Generalitat de Catalunya

El programa Tasta’m és una de les accions previstes en el Pla de Foment de la Lectura engegat pel Departament de Cultura i Mitjans de Comunicació, que vol impulsar la lectura com a via fonamental d’accés al coneixement per part de la ciutadania i millorar l’hàbit i la competència lectora en qualsevol suport, promovent especialment la lectura en llengua catalana.

El Pla, impulsat pel Departament de Cultura i Mitjans de Comunicació, compta amb el suport i col·laboració de les administracions locals, el sector editorial i entitats diverses. Entre les actuacions principals del Pla de Foment de la Lectura destaquen les subscripcions gratuïtes a diaris i revistes per a joves de 18 anys; la posada en marxa del fòrum virtual www.quellegeixes.cat; la campanya publicitària Llegir ens fa + grans, i el programa de suport a plans de foment de la lectura per a municipis menors de 50.000 habitants.

Barcelona, 16 d’abril de 2009