La carretera de Collblanc es talla al trànsit en sentit Barcelona per obres de la nova estació de l’L5

gencatobrespubliques1metrol51Com a conseqüència de les obres de la futura estació de l’L5 entre Collblanc i Pubilla Cases, al límit dels termes municipals de Barcelona i L’Hospitalet de Llobregat, a partir de demà, dimarts 10 de febrer, i fins a la primavera del 2010, es tallarà al trànsit la carretera de Collblanc en sentit Barcelona, entre el carrer del Cardenal Reig i l’avinguda de Josep Molins. Per a facilitar els desplaçaments, s’habilitaran dos itineraris alternatius: un per l’avinguda de Manuel Azaña, i un altre a l’altura de l’avinguda de Josep Molins, pel ramal de sortida de la carretera de Collblanc que enllaça amb la rotonda d’intersecció amb el carrer del Doctor Ramon Solanich i Riera.

carretera-collblanc-lh-bcnTall en sentit Barcelona

Les obres de construcció de la futura estació de l’L5 entre les estacions actuals de Collbanc i Pubilla Cases obligaran a tancar la circulació en sentit Barcelona de la carretera de Collblanc en el tram comprès entre el carrer del Cardenal Reig i l’avinguda de Josep Molins.

En aquest sentit, a partir del dimarts 10 de febrer, es tancarà la circulació en sentit Barcelona en aquest tram, i s’iniciarà el desviament de vehicles pels itineraris alternatius habilitats fins a la primavera del 2010.

Així, d’una banda, els vehicles es podran desviar a l’altura de l’avinguda de Tomàs Giménez, atès que es permetrà el gir a l’esquerra per connectar amb l’avinguda de Manel Azaña i el carrer de Pisuerga. Des d’aquí, podran enllaçar de nou amb la carretera de Collblanc pel carrer del Cardenal Reig o l’avinguda de Sant Ramon Nonat.

D’altra banda, els vehicles també es podran desviar a l’altura de l’avinguda de Josep Molins, pel ramal de la carretera de Collblanc per arribar a la rotonda d’intersecció amb el carrer del Doctor Ramon Solanich i Riera. En aquest punt, giraran en sentit nord, per creuar la carretera i enllaçar amb el carrer de Josep Sunyol i Garriga, i el carrer de Pisuerga, on conflueixen els dos itineraris alternatius.

El carrer de Josep Sunyol i Garriga passarà a tenir sentit únic, de manera que els vehicles que vulguin enllaçar amb la rotonda del Doctor Ramon Solanich i Riera des de l’avinguda de Xile, hauran de desviar-se pel carrer del General Batet i l’avinguda d’Albert Bastardas.

Això permetrà dur a terme treballs en superfície per al desviament de serveis afectats per aquesta actuació, com ara gas, telefonia, mitja i alta tensió, i les obres de construcció de l’estructura de la nova estació.

En les properes setmanes, es tallarà també aquest tram en sentit l’Hospitalet i s’habilitaran altres itineraris alternatius per evitar la zona d’obres en aquest sentit de circulació. Així, aquest tram de la carretera de Collblanc quedarà totalment tallat fins a la primavera del 2010.

Línies d’autobús afectades

Pel que fa als autobusos afectats, les línies 57, 157 i 158 de TMB i la línia de bus nocturn N14 de l’EMT es desviaran per l’itinerari alternatiu habilitat en sentit Barcelona a l’altura del carrer de Josep Molins, fins a la primavera del 2010. Així modificaran el seu recorregut i aniran pel ramal de la carretera de Collblanc, el carrer de Josep Sunyol i Garriga, el carrer de Pisuerga i el carrer del Cardenal Reig. Mentre duri l’afectació quedarà, per tant, anul·lada la parada ubicada a la carretera de Colblanc, a l’altura de l’avinguda Solanic i Riera.

Altres afectacions en superfície

D’altra banda, aquestes obres comporten des del dilluns 26 de gener i fins a la primavera del 2010, algunes modificacions en la configuració del trànsit a l’entorn del cementiri de Sants.

Així, d’una banda, es manté tallada la circulació al carrer de la Terra Alta i al passatge del Cementiri, de manera que els vehicles han d’utilitzar els carrers contigus per a desplaçar-se per aquesta zona.

A més, s’ha habilitat un accés viari provisional a l’altura del carrer d’Ernest Lluch, per a facilitar l’entrada i sortida dels vehicles al cementiri de Sants, atès que l’actual accés viari, ubicat al carrer de la Terra Alta, es manté tancat. Pel que fa als vianants, mentre durin els treballs es manté obert l’accés existent del passatge del Cementiri.

Per a evitar congestions del trànsit en aquesta zona d’obres, es restringeix el pas al carrer d’Ernest Lluch des de la travessera de Collblanc, de manera que només es permet l’accés als visitants del cementiri,  veïns o usuaris dels aparcaments de la zona.

carretera-collblanc-lhLa nova estació

La nova estació de l’L5 d’Ernest Lluch se situarà a la carretera de Collblanc, entre la continuació de l’Avinguda Xile i el camí de la Torre Melina, entre Barcelona i L’Hospitalet de Llobregat. Així, s’ubicarà a tocar de l’estació actual de Sant Ramon del Trambaix, de manera que facilitarà el transbordament modal amb el tramvia.

L’estació  disposarà  de  dos  vestíbuls independents. El primer se situa en la cruïlla entre la carretera de Collblanc i el camí de Torre Melina,i compta amb dos accessos, un al costat Barcelona i un altre al costat L’Hospitalet. Pel que fa al segon vestíbul, se situa sota  la  carretera de  Collblanc, i compta, també, amb dues sortides a l’exterior.

L’estació estarà adaptada a persones amb mobilitat reduïda, mitjançant quatre ascensors per comunicar l’exterior i el nivell de vestíbul, i dos mes per connectar amb les andanes laterals, a banda d’escales fixes i mecàniques.

El projecte compta amb un pressupost de 40 MEUR. S’espera completar tots els treballs de la nova estació de metro durant el 2011.

9 de febrer de 2009