El DPTOP sotmet a informació pública la millora de l’intercanviador de Passeig de Gràcia
El Diari Oficial de la Generalitat (DOGC) publica avui l’anunci a partir del qual s’inicia el procés d’informació pública de l’estudi informatiu de les obres de millora de l’intercanviador de Passeig de Gràcia entre l’L2, l’L3, l’L4 i Renfe. L’objectiu és escurçar el temps del recorregut en els transbordaments, facilitar els moviments dels usuaris i adaptar l’intercanviador a persones amb mobilitat reduïda. Per a això, es construirà un nou passadís de connexió que disposarà de cintes transportadores, s’ampliaran vestíbuls existents, se’n construiran de nous i s’hi instal·laran 8 nous ascensors. Tot plegat, comportarà una inversió aproximada de 92 MEUR.Actualment, al Passeig de Gràcia conflueixen quatre línies de metro i Renfe Rodalies, amb correspondència entre elles. D’una banda, les estacions de l’L2 i l’L4 se situen a l’altura de la Gran Via de les Corts Catalanes, mentre que les de l’L3 i Renfe Rodalies s’ubiquen més a prop del carrer d’Aragó. Aquesta distància entre els diferents vestíbuls fa que el temps en alguns intercanvis pugui superar els 5 minuts.
Amb l’objectiu d’escurçar el temps del recorregut en els transbordaments i modernitzar les instal·lacions, el Departament de Política Territorial i Obres Públiques ha impulsat ara el projecte de millora general de l’intercanviador de Passeig de Gràcia.
En aquest sentit, avui s’ha iniciat el procés d’informació pública de l’estudi informatiu corresponent a aquesta actuació, per tal que les administracions, entitats i particulars els puguin consultar durant un període d’un mes i aportar les consideracions que estimin. L’actuació suposarà una inversió propera als 92 MEUR.
A banda d’aquest projecte de millora general, el DPTOP està duent a terme des de l’estiu, obres per adaptar l’estació de l’L3 del Passeig de Gràcia a persones amb mobilitat reduïda, per tal d’encabir dos nous ascensors per connectar el vestíbul amb les dues andanes.
Nou passadís i vestíbuls més amples
L’estudi que ara se sotmet a informació pública analitza tres alternatives per a l’execució dels treballs de millora de l’intercanviador del Passeig de Gràcia. L’opció considerada com a més adient dotarà aquest intercanviador d’espais més amples per a facilitar els desplaçaments dels viatgers i evitar aglomeracions en aquest punt de la xarxa de transport públic de la ciutat, especialment concorregut.
En aquest sentit, l’estudi contempla les següents actuacions:
* Creació d’un nou passadís de connexió: es construirà un nou passadís que substituirà a l’actual i reduirà més de 100 metres el recorregut entre les estacions de l’L2-L4 i l’L3-Renfe. El nou passadís, que es construirà sota l’actual aparcament de vehicles del passeig de Gràcia, tindrà uns 7 metres d’amplada i disposarà de cintes transportadores per a facilitar els enllaços als viatgers. D’aquesta manera, es vol incrementar la qualitat del servei, amb instal·lacions modernes que contribueixin a millorar la satisfacció i comoditat de les persones usuàries de la xarxa.
* Ampliació dels dos vestíbuls de l’L3: s’ampliaran els dos vestíbuls de l’estació de l’L3 ubicats al carrer d’Aragó i el carrer de Consell de Cent, respectivament. El primer, on actualment es fan obres d’adaptació a persones amb mobilitat reduïda, s’ampliarà considerablement per a construir un espai molt més ample amb escales mecàniques i fixes que facilitaran la connexió amb Renfe. Pel que fa al segon vestíbul de l’L3, el del carrer del Consell de Cent, també s’ampliarà, s’instal·laran 3 nous ascensors i rampes adaptades a persones amb mobilitat reduïda, i es construirà una nova sortida d’emergència.
* Nou vestíbul a l’estació de l’L4: es construirà un nou vestíbul de l’estació de l’L4, a l’encreuament amb el carrer de Diputació, a mig camí entre l’L2 i l’L3, que quedarà adaptat a persones amb mobilitat reduïda,amb 3 nous ascensors i escales mecàniques. Quan es posi en servei, l’actual vestíbul de l’L4 de la Gran Via de les Corts Catalanes passarà a utilitzar-se com a sortida d’emergència.
* Ampliació del vestíbul de l’L2: a partir de l’actual vestíbul de l’L2, es crearà un nou espai perquè la connexió amb les andanes de l’L4 es pugui fer de manera més directa. Per a això, s’instal·laran també 2 nous ascensors, escales mecàniques i es construirà una nova sortida d’emergència.
En total, l’estudi contempla l’adaptació de tots els vestíbuls de les estacions de l’L2, l’L3 i l’L4, així com dels trams de connexió, amb la col·locació de rampes d’accés, escales mecàniques i 8 nous ascensors, que se sumaran als existents, de manera que l’Intercanviador passarà a tenir en conjunt 12 elevadors.