El DPTOP licita les obres d’arquitectura del perllongament de l’L5 entre Horta i Vall d’Hebron
El Diari Oficial de la Generalitat (DOGC) publica avui l’anunci a partir del qual s’inicia el procés de licitació de les obres d’arquitectura interior i instal·lacions del tram del perllongament de l’L5 entre Horta i Vall d’Hebron. Aquests treballs, que suposaran una inversió de prop de 63,8MEUR, inclouen el condicionament dels interiors de les estacions i els accessos, així com les instal·lacions necessàries per garantir el subministrament elèctric. D’altra banda, continuen les obres de la infraestructura, que es troben en estat força avançat. El projecte permetrà apropar el metro a àrees fins ara excloses de la xarxa, amb una important demanda de mobilitat amb transport públic.El DOGC publica avui l’anunci pel qual s’inicia la licitació de les obres corresponents a l’arquitectura interior i les instal·lacions del perllongament de l’L5 entre Horta i Vall d’Hebron, per un import de 63,8 MEUR.
Actualment, s’estan executant les obres d’infraestructura, que comprenen la construcció d’un nou tram de túnel de 2,5 quilòmetres de longitud a partir de l’estació existent d’Horta, així com tres noves estacions: El Carmel, Taxonera-Coll i Vall Hebron, amb correspondència amb l’estació actual de Vall d’Hebron de l’L3, que també serà reformada.
El nou tram aproparà el metro a àrees fins ara excloses de la xarxa, com ara els barris de La Taxonera, El Coll i El Carmel, amb una important demanda de mobilitat amb transport públic. Així, s’espera que el nou tram doni servei a 30.000 persones al dia.
Licitació de l’arquitectura i instal·lacions
Les obres que ara es liciten consistiran en el condicionament i les instal·lacions dels interiors d’aquest nou tram, dels accessos a les tres noves estacions del Carmel, Taxonera-Coll i Vall d’Hebron, així com del dipòsit de trens de Sant Genís i la cua de maniobres de la Vall d’Hebron.
Així, els treballs comprenen l’adequació de les noves estacions al disseny de la resta de la línia, i el seu condicionament interior pel que fa a paviments i revestiments, entre d’altres.
A més, inclou les instal·lacions interiors, de manera que es construirà una nova subestació d’alimentació elèctrica que estarà ubicada al dipòsit de trens de Sant Genís, per tal de garantir el subministrament energètic necessari per a fer possible la circulació dels trens en aquest nou tram.
Els treballs compten amb un pressupost de 63,8 MEUR i un termini d’execució d’11 mesos.
D’altra banda, la instal·lació d’escales mecàniques, les cintes transportadores, els ascensors i la urbanització dels accessos s’inclourà en altres projectes que es licitaran properament.
Avanç de les obres d’infraestructura
Paral·lelament a la licitació d’aquesta actuació, s’estan executant les obres d’infraestructura, que es troben força avançades, tant pel que fa al túnel com a les galeries de les tres noves estacions.
Més endavant, es construirà l’estructura interior de les estacions, que inclou les andanes, i els diferents nivells del recinte.
Els treballs d’infraestructura, que compten amb una inversió de 111,6 MEUR, es van reprendre al febrer del 2007, reforçant les mesures de seguretat del projecte, amb nous estudis geològics per aprofundir en les particularitats del subsòl a travessar i més auscultacions. També es va reforçar el procediment constructiu, i es va incrementar el nombre d’inspeccions d’edificis per garantir un control més exhaustiu de l’evolució dels treballs.
Dijous, 29 de gener de 2009