Renfe modernitza la flota de trens del servei Euromed amb la incorporació de vàries unitats d’un nou model al seu parc actual
En el marc de la campanya de modernització del parc de trens de Renfe que al 2010 disposarà de la flota més moderna d’Europa
• Aquest model de tren s’incorpora al parc de trens que circulen des de Barcelona a través del Corredor Mediterrani
• Diàriament realitzarà tres serveis per sentit entre les dues ciutats, la resta de relacions del Corredor Mediterrani es prestarà amb l’actual material
• El pròxim 14 de desembre es produiran lleugeres modificacions als horaris dels trens d’aquesta línia
02-dic-08.- A partir del pròxim 14 de desembre, Renfe modernitza la flota de trens del servei Euromed amb la incorporació de vàries unitats del nou tren de la sèrie 130 a la relació Barcelona – València. El nou material, que realitzarà tres serveis per sentit entre ambdues ciutats disposa de rodadura desplaçable i pot circular a una velocitat màxima de 250 km/h a les línies d’alta velocitat i 220 km/h en ample convencional. Amb aquesta mesura, Renfe manté el seu compromís per a millorar la qualitat de tots els serveis de Llarga Distància que circulen al Corredor Mediterrani.
El nou material S-130 compta amb 11 cotxes de butaques que es distribueixen entre les classes Turista, 236 places, i Preferent 63 places. Una d’aquestes places està adaptada per a persones de mobilitat reduïda i a més compta amb un lavabo per a aquests viatgers. Totes les estacions a las que presta servei disposaran d’un servei d’ajuda per a persones de mobilitat reduïda. Per últim, ofereix prestacions de cafeteria, àudio – vídeo i a classe preferent s’afegeix la restauració en la pròpia plaça, premsa diària i revista “Paisajes” a classe preferent, els seients són reclinables i poden orientar-se en el sentit de la marxa.
Els nous trens circularan als serveis amb sortida de Barcelona a les 9.00 hores, 14.30 i 20.30 amb arribada a València a les 11.59, 17.30 i 23.25 respectivament. En sentit contrari, amb origen a València a les 6.40, 15.05 i 19.35 hores.
Els nous trens S-130 que començaran a prestar servei el 14 de desembre formen part dels 560 nous trens que Renfe posarà en servei en el període 2004 – 2010. De fet la Unió de la Indústria Ferroviària Europea al seu estudi Worldwide Rail Market reconeix que Renfe disposarà en 2010 del parc de trens més modern d’ Europa.
D’altra banda, a partir del pròxim 14 de desembre es produiran lleugeres modificacions horàries als trens del Corredor Mediterrani. Per a consultar la informació, els viatgers poden dirigir-se al telèfon 902 24 02 02 o a la web www.renfe.com
Trens S-130
Aquesta sèrie de trens, fabricada pel consorci Talgo-Bombardier, pot circular a una velocitat màxima de 250 km./h. En línies d’alta velocitat i de 220 km./h. A les línies convencionals.
Cada composició de la sèrie està formada per dos caps motrius de perfil aerodinàmic i 11 cotxes de butaques que es distribueixen entre les classes Turista (236 places) i Preferent (63 places). Una d’aquestes places està adaptada per a persones de mobilitat reduïda i compta, també, amb un lavabo per a aquests viatgers.
Les butaques són reclinables, tenen reposapeus i es poden orientar al sentit de la marxa. Disposen també d’una toma d’energia elèctrica i compten amb llums individuals de lectura, així com amb un sistema de recepció de so amb quatre canals d’àudio i dos de vídeo.
Respecte als aspectes tècnics, els trens de la sèrie 130 porten equips elèctrics de potencia d’última generació basats en microprocessadors de tecnologia avançada bitensió per a 3 Kv de corrent continua i 25 kv de corrent alterna, el que permet al tren circular per vies d’alta velocitat i vies convencionals.
El material amb el que s’ha construït el tren és un aliatge lleuger d’alumini, el que permet alleujar el pes del vehicle al temps que facilita l’estalvi d’energia. Les capses que conformen els vagons són estanques i hermètiques per evitar les molèsties que produeixen els canvis de pressió al pas del tren pels túnels.