El DPTOP encarrega un Pla Director Urbanístic d’infrastructures viàries, ferroviàries i logístiques al Penedès
La Comissió d’Urbanisme de Catalunya (CUC) ha acordat en la sessió d’avui informar favorablament l’encàrrec per part del Departament de Política Territorial i Obres Públiques de la redacció d’un Pla Director Urbanístic d’infrastructures viàries, ferroviàries i logístiques al Penedès, per tal de millorar les connexions al territori i l’accesibilitat al futur centre d’activitats logístiques. Està previst que el Pla estigui enllestit abans de sis mesos i que es pugui aprovar en un any.
El Pla Director Urbanístic d’infraestructures viàries, ferroviàries i logístiques que avui s’impulsa, establirà les noves infrastructures viàries i ferroviàries que es desenvoluparan per millorar l’accessibilitat al Penedès en els propers anys.Així mateix, el nou pla també preveu la millora de les comunicacions amb el futur centre d’activitats logístiques i intermodals que es construirà al Baix Penedès, d’acord amb el Pla d’Infrastructures del Transport de Catalunya aprovat pel Govern de la Generalitat l’any 2006.
Aquest nou pla establirà l’abast, les característiques, els usos i els instruments de desenvolupament d’aquesta futura zona d’activitats econòmiques i logístiques i concretarà les àrees de protecció mediambiental i paisatgística.
L’àmbit d’estudi d’aquest Pla Director abastarà parcialment els termes municipals de l’Arboç, Banyeres del Penedès i Sant Jaume de Domenys, i pel que fa a la connexió ferroviària els municipis de Castellet i la Gornal i Santa Margarida i els Monjos.
Millora de les connexions
El Pla Territorial del Camp de Tarragona qualifica el sòl previst en aquest Pla Director de potencial interès estratègic. Així, per tal de consensuar el pla amb el territori, es farà un procés de consulta i participació amb els ajuntaments i entitats afectades i s’elaboraran informes ambientals, paisatgístics, de mobilitat generada i d’impacte socioeconòmic, entre d’altres.
El desenvolupament del Pla Director es realitzarà mitjançant els projectes específics realitzats de les infrastructures viaries, ferroviàries i logístiques i de les zones d’activitat econòmica, els equipaments i serveis corresponents.
En aquest sentit, el Pla preveu una nova sortida a l’autopista AP-7, una carretera de connexió entre aquesta sortida i la futura autovia A-7, una connexió ferroviària per a mercaderies, una zona intermodal i zones d’activitats econòmiques, logístiques, comercials i d’equipaments. El Pla també proposarà les mesures i instruments de protecció de la riera de Marmellar i dels entorns del Turó del Papiol.
Es preveu que el Pla Director pugui estar enllestit abans de sis mesos i que es pugui aprovar abans d’un any.
19 de desembre de 2008