Prop d’ 1.700.000 viatgers han utilitzat els trens AVE a la relació Barcelona – Madrid

Des de el seu inici de servei el passat 20 de febrer

•    Aquesta xifra representa un increment del 210,3% i la incorporació de més  1,1 milions de nous clients nous clients respecte el mateix període de l’any anterior
•    En aquest període, Renfe ha ofert un índex de puntualitat del 99,2% i un nivell mitjà d’ocupació del 80,1%

24-nov-08- Durant els seus primers 9 mesos de funcionament, 1.691.332 viatgers s’han desplaçat amb els trens AVE a la relació Barcelona –  Madrid o viceversa. Aquesta xifra suposa un increment del 210,3% i la incorporació de 1.114.381 viatgers respecte el mateix període de l’any anterior en el que van ser 544.951 els clients dels trens Alvia i Altaria. Una altra relació amb una important demanda de viatgers ha estat la que enllaça Barcelona amb Saragossa, amb 476.185 clients i un creixement del 219%. El passat 15 de setembre, Renfe va ampliar la oferta de la relació Barcelona – Madrid amb 12 noves circulacions. La oferta diària dels trens AVE és de fins a 26 trens per sentit entre les dues ciutats, dels quals 11 trens per sentit són directes, amb un temps de viatge de 2 hores 38 minuts.

Prop de 4,5 milions de viatgers al corredor
Durant els primers nou mesos de funcionament, 4.453.649 viatgers ha fet servir els nous trens d’Alta Velocitat de Renfe que comuniquen Barcelona amb Camp de Tarragona, Lleida, Saragossa i Madrid. Aquesta xifra suposa un augment del 90,75% respecte el mateix període de l’any anterior i la incorporació de 2.118.830 nous viatgers. La major demanda de clients s’ha registrat a les relacions que enllacen Barcelona amb Madrid amb 1.691.332 un increment del 210,3, i Saragossa amb Madrid amb 1.273.993 viatgers i un creixement del 31,7%.

Durant aquest període, han circulat 14.520 trens en aquest corredor, amb una oferta total de  5.553.258 places, que representa el doble, un 102% més, que el mateix període de 2007. En aquests primers nou mesos, els serveis AVE han enregistrat un nivell mitjà d’ocupació del  80% en aquest corredor i han aconseguit un índex de puntualitat del 99,2%..

Aquestes xifres mostren la progressiva consolidació dels serveis AVE que circulen al corredor Barcelona – Madrid, trens que formen part dels 560 nous trens que Renfe posarà en servei en el període 2004 – 2010. De fet la Unió de la Indústria Europea al seu estudi Worldwide Rail  Market ha certificat que Renfe disposarà en 2010 del parc de trens més modern d’ Europa.

Valoració del servei
El perfil del client del corredor Madrid-Barcelona és el d’un home (58%) amb una edat mitja de 42 anys, amb estudis universitari o medis (69,4%) que treballen (86%), ocupen càrrecs de responsabilitat en les seves empreses (44% directius i alts càrrecs, 22% tècnics) i realitzen el viatge per motius professionals (40%) o laborables (15%). La majoria d’aquest clients  (48,2%) realitza els viatges en solitari.

Aquests dades són el resultat de l’anàlisi de la primera enquesta de producte que ha realitzat Renfe entre els clients de l’AVE Madrid-Barcelona amb l’objectiu de conèixer la seva percepció sobre els diferents aspectes relacionats amb el viatge i adequar el servei a les seves necessitats.

A més, del perfil del client i de la consideració general que aquest té sobre el servei, a l’enquesta que s’ha realitzat s’obtenen conclusions sobre els atributs més valorats i entre ells destaquen la puntualitat, amb 8,87 punts, la neteja del tren, 8,19 punts, la rapidesa, 8,11 punts, el tracte i l’aspecte del personal, 8,05 punts i el confort, 7,36 punts.

D’altra banda, al preguntar als viatgers pels motius pels que han escollit el tren per a realitzar el seu viatge, destaquen, en primer lloc, la Comoditat seguida per la Rapidesa i la Puntualitat. Aquests tres motius i el seu ordre són els que també esmenten com a motius de satisfacció, mentre que entre les insatisfaccions es situa el preu, les prestacions a bord i les estacions.

El 92% dels clients que utilitzen l’AVE Madrid-Barcelona es troba satisfet o molt satisfet del servei que rep al que donen una valoració global de 8 punts en una escala de 0 a 10. Un 2,3% dels viatgers es mostren insatisfets.