Més de 20.000 viatgers han utilitzat el nou servei Alvia Barcelona – Vigo

Durant el primer mes de servei

•    Aquesta xifra representa un increment del 8,5% respecte el mateix període de l’any anterior
•    La relació que enllaça Barcelona amb Pamplona ha registrat un increment del 201%, respecte el mateix període de l’any anterior
•    La posada en marxa d’aquest tren ha permès reduir el temps de viatge en més de 2 hores en els trajectes que enllacen Barcelona amb el nord peninsular
21-oct-08- Durant el seu primer mes de funcionament, un total de 20.487 han utilitzat el nou servei Alvia que circula entre Barcelona i Vigo, el que suposa un increment del 8,5% i la incorporació de 5.969 nous viatgers respecte el mateix període de l’any anterior. Entre els trajectes intermedis que realitza el nou servei destaca la relació Barcelona – Pamplona, que ha triplicat el número de clients, amb 2.599. En aquest període, un 38,6% dels viatgers han utilitzat tarifes amb descomptes de fins el 60% com la tarifa Web.

Del total de viatgers, 2.599 han utilitzat el servei Alvia entre Barcelona i Pamplona, el que converteix a aquest trajecte com el més utilitzat en aquest primer mes. A continuació, s’ha situat la relació que enllaça Barcelona amb Vitòria, amb 1.493 clients i un 97% d’increment respecte el mateix període de l’any anterior.

Amb la posada en funcionament d’aquest nou servei, Pamplona i Vitòria s’han situat a 3h 47’ i 4 h 38’ respectivament de Barcelona, el que fa del tren Alvia el transport idoni per a desplaçar-se fins aquestes ciutats de Navarra i Euskadi.

Catalunya, amb 12.125 s’ha situat com la comunitat amb major número de clients, per davant de Castella i Lleó, amb 11.306 i Navarra, amb 7.357 viatgers en aquest període. Per poblacions, Barcelona és la ciutat amb més demanda, amb un total de 9.915 clients que s’han desplaçat fins o des de la Ciutat Comtal.

Nou servei Barcelona –  Vigo
El passat 15 de setembre, Renfe va posar en servei un nou tren Alvia, d’alta velocitat i rodadura desplaçable entre Barcelona i Vigo que permet reduir el temps de viatge en 2 hores i 4 minuts, al circular entre Saragossa i Barcelona per la línia d’alta velocitat. El  tren Alvia completa tots els dies 1.341 quilòmetres que separen les dues ciutats, el que fa que sigui el tren diürn espanyol de més recorregut.
El preu del bitllet Barcelona – Vigo oscil•la entre els 65,50 euros a classe turista fins els 86,80 a classe preferent. S’ha d’assenyalar que aquest tren disposa d’un important número de places per la seva venta mitjançant les tarifes “Web” (compra abans de 15 dies) i “Estrella” (compra abans d’una setmana), que permeten un estalvi important en el cost sobre la tarifa general.

Trens Alvia S-120

Els trens Alvia S-120, fabricats per l’empresa espanyola CAF, són trens versàtils, que poden circular indistintament per les línies d’ample nacional o per les línies d’alta velocitat utilitzant els canviadors d’eixos instal•lats a les connexions entre ambdues infraestructures. La velocitat màxima és de 250 quilòmetres per hora en línies d’alta velocitat. Renfe va adjudicar el 2001 la compra de 12 trens d’aquest tipus al consorci CAF-Alstom per un total de 115 milions d’euros. El primer d’aquests trens va començar a prestar servei comercial a partir del 17 de maig de 2006.

Els trens Alvia tenen una distribució interior moderna i funcional. Cada tren està format per dos caps motrius de perfil aerodinàmic i quatre cotxes de viatgers amb 238 places, distribuïdes entre 156 de classe turista, 81 de classe preferent i una més reservada per a persones de mobilitat reduïda que viatgen en cadira de roda. També disposa d’un WC adaptat per a aquests viatgers. Totes les estacions a las que presta servei disposaran d’un servei d’ajuda per a persones de mobilitat reduïda.  Per últim, ofereix prestacions de cafeteria, audio – vídeo i revista “Paisajes” a classe preferent, els seients són reclinables i poden orientar-se en el sentit de la marxa.