Comença a circular amb passatgers el primer tren 9000 a la línia 4
Continua el rejoveniment del material mòbil de la xarxa de metro
Aquest matí ha començat a circular amb passatgers per la línia 4 de metro el primer tren de la sèrie 9000, després d’un període de funcionament en proves. Està previst que al llarg d’aquest any se n’incorporin quatre més, fins a un total de cinc. Es tracta d’un pas més de l’amplíssima operació de renovació i millora del material mòbil que s’està desenvolupant al metro de Barcelona des del 2005, a través de l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM), i que culminarà a finals d’aquest any havent incorporat 99 trens nous al llarg del període.
Els trens 9000 van ser contractats per l’ATM a l’empresa constructora Alstom. Estan formats per cinc cotxes –quatre motors i un remolc–, i es caracteritzen per la seva estructura lleugera de caixa d’alumini i el seu elevat rendiment energètic.
El disseny interior és modern i adaptat a les exigències del transport metropolità: gran capacitat, confort i seguretat. Els cotxes estan units per un passadís d’interconnexió tipus cuc i compten amb sistemes de climatització d’altes prestacions, detecció d’incendis, videovigilància, megafonia i informació visual per pantalles LCD. Als cotxes extrems hi ha les places reservades per a persones amb mobilitat reduïda, i al cotxe remolc, l’espai per a bicicletes.
Fins avui ja estaven en servei 24 trens 9000, a la línia 2. Com que van ser dissenyats per a la futura línia 9, estan equipats d’origen amb el sistema de conducció automàtica ATC-S. Els que s’incorporen a la línia 4 estan adaptats per a la circulació amb el sistema de protecció ATP específic d’aquesta línia.
Transvasament de 15 trens des de la línia 2 i retirada dels 1100
Paral·lelament, continua el transvasament dels 15 trens 2100 de la línia 2 a la línia 4. Fins ara s’han adscrit a la línia groga 13 d’aquests trens, fabricats l’any 1997, que també són del tipus continu i compten amb sistemes de suspensió avançats per minimitzar el soroll i les vibracions.
De manera coordinada, s’estan donant de baixa els trens de la sèrie 1100, construïts als anys 70. S’espera que al llarg d’aquest any deixin de donar servei bona part d’aquests trens, els més antics que queden a la xarxa de metro de Barcelona.