Tractors tèrmics 10201/10202

Dades de cerca:

Procedència:M.Z.A. (201-202)
Fabricant:La Maquinista Terrestre
Fabricants dels Motors:Burmeister i Deutsche Werke - dièsel.
Any de fabricació:1935
Potència:200 C.V.
Esforç tracció:800 Kgs.
Velocitat màxima:30 Km/h.
Rodatge:B
Diàmetre de rodes motrius:920 mm.
Distància entre eixos motrius extrems:2.600 mm.

Aquests tractors representen la primera experiència de la Maquinista Terrestre i Marítima en la construcció de locomotores dièsel. La iniciativa va partir de la mateixa Maquinista i els va cedir a M.Z.A. per a efectuar proves. MZA els va numerar com TM-201 i TM-202 (amb dubtes de si es va canviar aquestes numeracions per 2201 i 2202). RENFE els va assignar les matrícules 10011 i 10012, dons les matrícules 10001 i 10002 les havia reservat pels dos tractors del ferrocarril de <a href=”https://trenesytiempos.blogspot.com/2017/07/las-tracciones-termica-y-electrica-en_5.html”>Argamasilla a Tomelloso</a>). Poc després es van re numerar a 10201 i 10202, dons RENFE va establir que la serie 10000 seria per tractors tèrmics, amb la centena indicant la potència dels mateixos (i aquests tenien motors de 200 C.V.).

Va ser el disseny que va inspirar els tractors anomenats “Pegasín”, tot i que aquests darrers només tenien una potència de 100 C.V.

Més Informació:

Web Trenes y Tiempos: Historias del vapor (III): ¿Resucitará definitivamente la 120-0202?

Dades de Preservació:

Un tractor d’aquesta sèrie ha estat preservat:

10201Museo del ferrocarril de Delicias (Madrid)