Locomotores i tènders 240-2476/240-2480

Dades de cerca:

Procedència:Andaluces (4251-4255)
Fabricant:La Maquinista Terrestre
Any de fabricació:1937
Potència:2.550 C.V.
Esforç tracció:17.950 Kgs.
Velocitat màxima:105 Km/h.
Rodatge:240
Diàmetre de rodes motrius:1.620 mm.
Distància entre eixos motrius extrems:6.200 mm.

Eren unes excel·lents locomotores de simple expansió derivades de l’anterior model 1400 que havien estat dissenyades conjuntament entre els enginyers d’Andaluces i els de La Maquinista. Treballaven ja a un timbre de 17 kg/cm2; amb llar d’acer i amb una àmplia graella de 5,25 m2 desenvolupaven una molt bona vaporització. Així aconseguien una molt significativa potència de 2550 C.V. Amb un diàmetre de rodes motrius de 1,62 m. desenvolupaven un notable esforç de tracció de 17.950 kg, només superat per les Garrat “mikado” del Central de Aragón. En aquells anys trenta van estar entre les locomotores europees més potents i per descomptat ho eren de totes les espanyoles.

En aquest model es van basar tant M.Z.A. i Oeste, com més tard RENFE, per a la definició de la locomotora mixta per excel·lència dels anys 40, 50 i 60 que va configurar les sèries 240-2471/240-2475 i 240-2481/240-2717.

Més Informació:

Web Trenes y Tiempos: Historias del vapor (CXXXVIII) Las últimas de Andaluces…y precursoras de las “2400” (Andaluces 4251 a 4255/RENFE 240-2476 a 240-2480)