Locomotores i tènders 140-2472/140-2500
Dades de cerca:
Procedència: | Oeste (871-899) |
Fabricants: | Euskalduna, Babcock & Wilcox i Sociedad E. de C. Naval |
Anys de fabricació: | 1926, 1927, 1932 i 1939 |
Potència: | 1.373 C.V. |
Esforç tracció: | 12.090 Kgs. |
Velocitat màxima: | 90 Km/h. |
Rodatge: | 140 |
Diàmetre de rodes motrius: | 1.560 mm. |
Distància entre eixos motrius extrems: | 5.200 mm. |
El 1928 l’Estat va decidir adquirir a Euskalduna tres locomotores semblants a les “quatre-centes” de Norte, les 5, 6 i 7, si bé la 5 no portava recalentador i el diàmetre de roda era una mica més petit. Van passar en principi a l’Alcanyís-Pobla d’Híjar, però quan es va concloure el Múrcia a Caravaca van passar a ell la 6 i la 7 i més es va comprar a Norte, com a reforç, la 4777.
Per la seva banda, la pròpia Companyia de l’Oest també va adquirir 23 locomotores “quatre-centes”. Les primeres 14 van ser subministrades aquest cop per La Naval en 1932 i van rebre la numeració 875 a 888. Curiosament, en plena Guerra Civil, es van rebre cinc més procedents ara de Babcock & Wilcox. Van ser les 889 a 893. Com que el trànsit generat en les seves línies per la guerra era molt gran, l’Oest va llogar sis locomotores a Norte, que posteriorment va adquirir. Van ser les 894-899.
Més Informació:
Web Trenes y Tiempos: Historias del vapor (XCV): Las “cuatrocientas Norte”, nada menos (RENFE 140- 2068 a 140-2504)