Locomotora-tènder 030-0201

Dades de cerca:

Procedència:Oeste (191)
Fabricant:Hunslet Engine Cº
Any de fabricació:1880
Potència:211 C.V.
Esforç tracció:2.409 Kgs.
Velocitat màxima:50 Km/h.
Rodatge:030ST
Diàmetre de rodes motrius:940 mm.
Distància entre eixos motrius extrems:3.205 mm.

Construïda en 1880 per Hunslet Engine Cº per al ferrocarril portuguès de Beira Alta, va ser traspassada en 1886 a la “Compañía del Ferrocarril Compostelano” (Santiago-Carril-Pontevedra), també anomenat “The West Galicia Railway Company”.

Va rebre el nom del riu “Sar” fins que, en ser annexionada pel ferrocarril de la companyia MZOV, va ser numerada com a 191, sèrie que va conservar quan es va formar la companyia del Oeste.

A la seva vida activa va estar sempre a la primitiva línia gallega i, un cop retirada del servei, va passar a dependre del “Museo del Ferrocarril de Madrid-Delicias”. El 1990 va ser cedida a la “Fundación Camilo José Cela”, i traslladada a Padrón (La Coruña).

Més Informació:

Web Trenes y Tiempos: Historias del vapor (XLI): Sarita (RENFE 030-0201)

Dades de Preservació:

Una locomotora d’aquesta sèrie ha estat preservada:

030-0201(Oeste 191) a Padrón (Fundación Camilo José Cela)
Les dades de Preservació han estat extretes de la web Locomotoras de Vapor Preservadas en España"