Locomotora-tènder 030-0201

Dades de cerca:
Procedència: | Oeste (191) |
Fabricant: | Hunslet Engine Cº |
Any de fabricació: | 1880 |
Potència: | 211 C.V. |
Esforç tracció: | 2.409 Kgs. |
Velocitat màxima: | 50 Km/h. |
Rodatge: | 030ST |
Diàmetre de rodes motrius: | 940 mm. |
Distància entre eixos motrius extrems: | 3.205 mm. |
Construïda en 1880 per Hunslet Engine Cº per al ferrocarril portuguès de Beira Alta, va ser traspassada en 1886 a la “Compañía del Ferrocarril Compostelano” (Santiago-Carril-Pontevedra), també anomenat “The West Galicia Railway Company”.
Va rebre el nom del riu “Sar” fins que, en ser annexionada pel ferrocarril de la companyia MZOV, va ser numerada com a 191, sèrie que va conservar quan es va formar la companyia del Oeste.
A la seva vida activa va estar sempre a la primitiva línia gallega i, un cop retirada del servei, va passar a dependre del “Museo del Ferrocarril de Madrid-Delicias”. El 1990 va ser cedida a la “Fundación Camilo José Cela”, i traslladada a Padrón (La Coruña).
Més Informació:
Web Trenes y Tiempos: Historias del vapor (XLI): Sarita (RENFE 030-0201)
Dades de Preservació:
Una locomotora d’aquesta sèrie ha estat preservada:
030-0201 | (Oeste 191) a Padrón (Fundación Camilo José Cela) |