Automotors elèctrics 301/378

Dades de cerca:

Procedència:Norte (WM-1 a WM-38)
Fabricant:Sociedad E. de C. Naval
Fabricant part elèctrica:Metrowick
Anys de fabricació:1928, 1943, 1944 i 1945
Tensió:1.500 Volts de corrent contínua.
Potència contínua:816 C.V.
Esforç total en llanta:5.300 Kgs.
Velocitat màxima:100 Km/h.
Rodatge:Bo'Bo'
Diàmetre de rodes motrius:996 mm.
Distància entre eixos motrius extrems:--- mm.

“Les tres-centes” van suposar el primer acostament a el concepte de “trens tramvia”, es composaven d’un cotxe motor i un cotxe remolc i estaven destinades a serveis freqüents, bàsicament de rodalies. A això ajudava tant la flexibilitat en les seves composicions -podien circular fins a quatre trens acoblats en comandament múltiple- com la facilitat per moure’s en ambdues direccions sense necessitat de “donar la volta” al vehicle, o també els seus amplis vestíbuls de viatgers, on podien viatjar de peu bastants persones, a el temps que es facilitaven les pujades i baixades. I, per descomptat, la seva capacitat d’acceleració, el seu silenci i la seva neteja. Per tot això, “les tres-centes” van ser un èxit des dels seus començaments.

Els cotxes motors disposaven de bogies Brill amb quatre motors de tracció Metropolitan Vickers, així com de frens pneumàtics d’aire comprimit, reostáticos i d’estacionament. els remolcs tenien bogies de tipus Pennsylvania.

Més Informació:

Web Trenes y Tiempos: Las tracciones térmica y eléctrica en RENFE (IX R): Las 300, aquellas primeras “unidades” (RENFE 301 A 393)

Dades de Preservació:

Un automotor d’aquesta sèrie ha estat preservat:

359Museo del ferrocarril de Delicias (Madrid)