Automotors elèctrics 301/378

Dades de cerca:
Procedència: | Norte (WM-1 a WM-38) |
Fabricant: | Sociedad E. de C. Naval |
Fabricant part elèctrica: | Metrowick |
Anys de fabricació: | 1928, 1943, 1944 i 1945 |
Tensió: | 1.500 Volts de corrent contínua. |
Potència contínua: | 816 C.V. |
Esforç total en llanta: | 5.300 Kgs. |
Velocitat màxima: | 100 Km/h. |
Rodatge: | Bo'Bo' |
Diàmetre de rodes motrius: | 996 mm. |
Distància entre eixos motrius extrems: | --- mm. |
“Les tres-centes” van suposar el primer acostament a el concepte de “trens tramvia”, es composaven d’un cotxe motor i un cotxe remolc i estaven destinades a serveis freqüents, bàsicament de rodalies. A això ajudava tant la flexibilitat en les seves composicions -podien circular fins a quatre trens acoblats en comandament múltiple- com la facilitat per moure’s en ambdues direccions sense necessitat de “donar la volta” al vehicle, o també els seus amplis vestíbuls de viatgers, on podien viatjar de peu bastants persones, a el temps que es facilitaven les pujades i baixades. I, per descomptat, la seva capacitat d’acceleració, el seu silenci i la seva neteja. Per tot això, “les tres-centes” van ser un èxit des dels seus començaments.
Els cotxes motors disposaven de bogies Brill amb quatre motors de tracció Metropolitan Vickers, així com de frens pneumàtics d’aire comprimit, reostáticos i d’estacionament. els remolcs tenien bogies de tipus Pennsylvania.
Més Informació:
Web Trenes y Tiempos: Las tracciones térmica y eléctrica en RENFE (IX R): Las 300, aquellas primeras “unidades” (RENFE 301 A 393)
Dades de Preservació:
Un automotor d’aquesta sèrie ha estat preservat:
359 | Museo del ferrocarril de Delicias (Madrid) |