Locomotores i tènders 151-3101/151-3122

Dades de cerca:
Sèries de procedència: | Norte (5001-5022) i RENFE (5001-5022) |
Fabricant: | La Maquinista Terrestre |
Any de fabricació: | 1942 |
Potència: | 2.700 C.V. |
Esforç tracció: | 25.000 Kgs. |
Velocitat màxima: | 90 Km/h. |
Rodatge: | 151 |
Diàmetre de rodes motrius: | 1.560 mm. |
Distància entre eixos motrius extrems: | 6.840 mm. |
Ja en 1935 la Companyia del Norte es plantejava la utilització d’una locomotora de gran potència i amb possibilitat d’inscriure en corbes de petit radi per solucionar la gran saturació de trens en els trajectes des de la conca minera del Bierzo cap a Galícia i en major mesura cap a la Meseta.
A la finalització de la guerra, Norte va reprendre el projecte i en els últims mesos de 1940 va fer la seva petició de vint locomotores de gran potència per als seus trens més pesats a La Maquinista Terrestre i Marítima. El 1941 RENFE es va fer càrrec de el projecte i augmentar la comanda inicial en dues unitats més. La primera locomotora es va lliurar el 1942 i la resta entre 1943 i 1946.
Més Informació:
Web Trenes y Tiempos: Historias del vapor (CXLI) Las impresionantes “Santa Fe” (Norte 5001 a 5022/RENFE 151-3101 a 3122)
Dades de Preservació:
Una locomotora d’aquesta sèrie ha estat preservada:
151F-3101 | (RENFE 5001) Museu del ferrocarril de Catalunya Vilanova i la Geltrú (Barcelona) |