Locomotores i tènders 151-3101/151-3122

Dades de cerca:

Sèries de procedència:Norte (5001-5022) i
RENFE (5001-5022)
Fabricant:La Maquinista Terrestre
Any de fabricació:1942
Potència:2.700 C.V.
Esforç tracció:25.000 Kgs.
Velocitat màxima:90 Km/h.
Rodatge:151
Diàmetre de rodes motrius:1.560 mm.
Distància entre eixos motrius extrems:6.840 mm.

Ja en 1935 la Companyia del Norte es plantejava la utilització d’una locomotora de gran potència i amb possibilitat d’inscriure en corbes de petit radi per solucionar la gran saturació de trens en els trajectes des de la conca minera del Bierzo cap a Galícia i en major mesura cap a la Meseta.

A la finalització de la guerra, Norte va reprendre el projecte i en els últims mesos de 1940 va fer la seva petició de vint locomotores de gran potència per als seus trens més pesats a La Maquinista Terrestre i Marítima. El 1941 RENFE es va fer càrrec de el projecte i augmentar la comanda inicial en dues unitats més. La primera locomotora es va lliurar el 1942 i la resta entre 1943 i 1946.

Més Informació:

Web Trenes y Tiempos: Historias del vapor (CXLI) Las impresionantes “Santa Fe” (Norte 5001 a 5022/RENFE 151-3101 a 3122)

Dades de Preservació:

Una locomotora d’aquesta sèrie ha estat preservada:

151F-3101(RENFE 5001) Museu del ferrocarril de Catalunya Vilanova i la Geltrú (Barcelona)
Les dades de Preservació han estat extretes de la web Locomotoras de Vapor Preservadas en España"