Locomotores i tènders 030-2372/030-2376

Dades de cerca:
Procedència: | Norte (1737-1741) |
Fabricant: | Hanomag |
Anys de fabricació: | 1882, 1883 i 1888 |
Potència: | 505 C.V. |
Esforç tracció: | 5.457 Kgs. |
Velocitat màxima: | 70 Km/h. |
Rodatge: | 030 |
Diàmetre de rodes motrius: | 1.336 mm. |
Distància entre eixos motrius extrems: | 3.139 mm. |
Aquestes cinc locomotores van ser adquirides per la “Compañía de los Caminos de Hierro del Este de España”, per a la seva línia entre València i Utiel.
Les locomotores es van fabricar cap al 1879 a la factoria alemanya Egestorff de Linden-Honnover (que es convertiria en la futura Hanomag). Aquesta data xoca amb el fet que la companyia de l’Est no va començar a operar fins a 1888, però s’ha de tenir en compte que aquestes locomotores van ser fabricades en principi per als ferrocarrils russos, i, al no poder vendre-les definitivament allà, es van oferir d’ocasió a altres companyies, entre elles a la de l’Est. L’àlbum motor de RENFE recull les dates en què van ser adquirides per l’Est, un primer lot de 3 locomotores a 1882 i 1883, amb números de companyia 1-3, i un segon lot de dos a 1888, amb números 10-11. No obstant això, els números de fàbrica de totes elles eren correlatius de l’1428 a l’1432.
La companyia de l’Est va ser finalment adquirida pel Norte, a on se le va matricular consecutives del 1737 al 1741.
Més Informació:
Web Trenes y Tiempos: Historias del vapor (LVI): Los misterios de unas locomotoras rusas (RENFE 030-2372/030-2376 y 030-2537 a 030-2539)