FGC recupera el servei fins a les 2 de la matinada els divendres i dissabtes i incrementa les freqüències a la línia L7

02/07/2020
· Els centres d’atenció al client i l’Oficina de confecció del carnet de pensionista tornen a obrir al públic a partir del 6 de juliol
· FGC reforçarà el personal d’estacions de cara a la setmana vinent amb motiu de les proves de la selectivitat

Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) recupera a partir de demà el servei fins a les 2 de la matinada els divendres i dissabtes de tot l’any. D’aquesta manera, la companyia oferirà altre cop el 100% de les freqüències, alterades els darreres mesos per efecte de la pandèmia. A més, els Centre d’Atenció al Client (CAC) així com l’Oficina de confecció de carnets de pensionista reobriran al públic a partir del pròxim dilluns, 6 de juliol.

De mica en mica la normalitat es va imposant i FGC recupera el servei nocturn que havia estat suspès pel coronavirus en un moment en què la demanda a les línies metropolitanes ja arriba al 50% del que és habitual en un mes de juliol i va clarament en augment. Ahir es van superar les 143.000 validacions diàries: 103.500 a la línia Barcelona-Vallès i 40.000 a la Llobregat-Anoia.

L’única línia que encara quedarà alterada serà l’L7, en aquest cas com a conseqüència de les obres d’ampliació i millora de l’estació de Pl. Catalunya i que obliguen a mantenir aquesta línia com un servei llançadora entre Gràcia i Av. Tibidabo. El que sí que es farà serà incrementar la freqüència de pas dels trens, que a partir d’aquest pròxim dilluns serà d’un tren cada 6 minuts de dilluns a divendres. Els caps de setmana i festius es manté en un tren cada 15 minuts.

Fruit dels mateixos treballs, a partir d’aquest dissabte, 4 de juliol, i fins al 9 de setembre estarà fora de servei l’ascensor del vestíbul Rambla. Les persones amb mobilitat reduïda hauran d’utilitzar l’ascensor del vestíbul Pelai-Bergara que estarà en servei durant tot el període d’obres.

També estaran fora de servei durant aquest temps les andanes de les vies 1 i 2. Tots els trens entraran per les vies 3, 4 i 5, que assumiran el 100% de les circulacions. Aquest canvi no provocarà cap alteració de les freqüències. L’estació disposa de senyalització amb tota la informació amb els itineraris recomanats.

Les obres a Pl. Catalunya consisteixen en augmentar l’espai del vestíbul, allargar vies i millorar l’accés a les andanes per optimitzar la capacitat i la funcionalitat de l’estació. Els treballs es van reprendre a mitjans de maig, després de dos mesos aturats pels requisits del coronavirus.

Una altra de les afectacions que es produiran amb motiu d’aquesta actuació, necessària, d’altra banda, per posar en marxa l’increment de freqüències a la línia Barcelona-Vallès, serà el tancament del vestíbul Rambla, de l’1 al 31 d’agost. L’accés i la sortida de l’estació es faran per l’accés Pelai-Bergara.

S’obren els centres d’atenció al client
Aquest dilluns, 6 de juliol, els CAC i l’Oficina de confecció de carnets de pensionista, tancats al públic des del dia 16 de març seguint les recomanacions de les autoritats sanitàries, tornen a obrir portes amb el seu horari habitual: el CAC de Plaça Catalunya ho farà de 8 h a 20 h; el de Pl. Espanya, de 9 h a 14 h i de 16 h a 18:30 h, i l’oficina (situada al carrer d’Avenir, 6, de Barcelona) de 9.15 h a 16.15 h, de dilluns a divendres. En tots els casos, les zones d’atenció al client estaran equipades amb pantalla/mampara protectora i hi haurà dispensadors de gel hidroalcohòlic a disposició dels clients.

Aquests centres atendran els clients per a la realització dels tràmits habituals però no per resoldre cap consulta relacionada amb les compensacions dels títols no utilitzats durant el confinament. Per a aquests casos cal trucar al telèfon que l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM) de l’Àrea de Barcelona ha habilitat: 93 120 53 30. Més informació a compensacions.atm.cat.

Ahir, primer dia en què es podien compensar aquests títols, a les màquines validadores d’FGC es van realitzar gairebé 2.000 compensacions de T-usual, T-jove i T-70/90 per a famílies monoparentals i nombroses.

Dispositiu especial per la selectivitat
També la setmana vinent, FGC prepara un dispositiu especial entre els dies 7 i 10 de juliol, per a facilitar la mobilitat a tots els estudiants que s’han de desplaçar als respectius centres i realitzar les proves de la selectivitat i que consisteix en orientar-los i facilitar-los l’adquisició del títol de transport més adient en cada cas, especialment el bitllet d’anada i de tornada. A més, a l’estació d’Universitat Autònoma es realitzaran reforços d’agents d’atenció al client per poder atendre l’increment de mobilitat que es preveu.