Per comencar:
Parlan de dissenys, os mostro 4 fotos de dos topalls Renfa que vaig fotografiar fa temps a Sant Andreu Comptal, ambdos de diferent disseny, un recta i un amb el tipic carril curvat. Portaré copia de paper perque serveixi de model per fer les toperas del diposit.
A veure que os semblen.
Toperes estàndard RENFE
-
- Entrades: 665
- Membre des de: 13 jul. 2007 00:09
- Nom i cognoms: Joan Llobera Velasco
- Número: 73
Toperes estàndard RENFE
- Fitxers adjunts
-
- P4120021bis.jpg (392.7 KiB) Visualitzat 61554 cops
-
- P4120022bis.jpg (434.86 KiB) Visualitzat 61554 cops
-
- P4120023bis.jpg (484.65 KiB) Visualitzat 61553 cops
-
- Entrades: 665
- Membre des de: 13 jul. 2007 00:09
- Nom i cognoms: Joan Llobera Velasco
- Número: 73
Re: Documentació grafica
Un foto final.
- Fitxers adjunts
-
- P4120024bis.jpg (540.64 KiB) Visualitzat 61549 cops
- Pere
- Site Admin
- Entrades: 376
- Membre des de: 13 juny 2007 20:47
- Nom i cognoms: Pere Comas
- Número: 88
Re: Documentació grafica
COLLONUDES...
S'en pot fer alguna recta també
S'en pot fer alguna recta també

-
- Entrades: 475
- Membre des de: 15 jul. 2007 12:10
- Nom i cognoms: Santi Compte i Fajarí
- Número: 90
Re: Documentació grafica
Al taller de Talgo tambe tenim una topera.
Santi
Santi
-
- Entrades: 665
- Membre des de: 13 jul. 2007 00:09
- Nom i cognoms: Joan Llobera Velasco
- Número: 73
Re: Documentació grafica
Santi, soposo que et refereixes a la del final de la via exterior costat maquinista.
Les fotos son just devant dels tallers de talgo pero fa uns anys-
Potser caldria veure si a la zona de tallers Renfa n'hi ancara.
Malgrat tot, crec que amb aquestes dos models en tenim prou pel diposit.
Les fotos son just devant dels tallers de talgo pero fa uns anys-
Potser caldria veure si a la zona de tallers Renfa n'hi ancara.
Malgrat tot, crec que amb aquestes dos models en tenim prou pel diposit.
- Pere
- Site Admin
- Entrades: 376
- Membre des de: 13 juny 2007 20:47
- Nom i cognoms: Pere Comas
- Número: 88
Re: Documentació grafica
Hola
Per tancar el panorama de toperes estàndards, dos escaneixos molt dolents (les fotos eren a tocar del llom de la revista) del Maquetren nº 41 (1996) pàgs. 26 i 29.
Aquí les podem veure amb corba i sense el reforç en creu posterior. També s'aprecia un altre esquema de pintura de Renfe.
En total les variants poden ser:
Per tancar el panorama de toperes estàndards, dos escaneixos molt dolents (les fotos eren a tocar del llom de la revista) del Maquetren nº 41 (1996) pàgs. 26 i 29.
Aquí les podem veure amb corba i sense el reforç en creu posterior. També s'aprecia un altre esquema de pintura de Renfe.
En total les variants poden ser:
- Amb bigues de reforç posterior rectes o corbes.
- Amb creu de reforç posterior o no.
- Amb bigues de reforç anteriors simples (exteriors al carril) o dobles (exteriors i interiors).
- Amb topalls unificats Renfe a la travessa de fusta o sense.
- Totes blanques amb detalls negres (com la d'Olmedo)
- Totes negres
- Sense pintar, amb el color del carril més o menys rovellat.
- Amb la biga de fusta blanca i els topalls negres.
- Amb la biga negra i els topalls negres, però amb la cara anterior del topall blanca.
- Amb la biga blanca i negra a franges.
- Amb la biga vermella.
- Amb la biga amb diagonals blanques i negres o grogues i negres o blanques i vermelles (toma ja!!!)