Li donàvem voltes l'altre dia amb en Marc i vàrem comentar de fer una prova de concepte, que bàsicament consistiria en:
- Als extrems dels mòduls substituir la base de suro de 5 mil·límetres per un llistó de fusta també de 5 mil·límetres (tot i que ara penso que potser no caldria i que amb el suro també funcionarà la cosa).
- Sobre aquesta base collar dos cargols de 3 x 30 amb el cap pla, de forma que la base del cap sobresurti 3 mil·límetres sobre la base (pràcticament l'alçada del propi cap) i d'aquesta manera es suplementi l'alçada de les travesses fins a la base del carril. El cargol ha d'entrar sobre el travesser frontal del mòdul, per a la qual cosa es farà prèviament un forat amb broca de 2 mil·límetres en el punt desitjat.
- Col·locar la via en forma que els carrils passin sobre els cargols abans collats (separats, més o menys, els 16 mil·límetres de l'entrevia a H0). L'angle d'atac ha de ser el que el traçat marqui. La via es muntarà sobre ambdós mòduls units fermament, en la posició que pertoqui (i evidentment sobre les dues parelles de cargols, una parella a cada extrem de mòdul).
- Es solden els carrils sobre els cargols. Un cop fermament collada la via es tallen els carrils, amb el mini-trepant i una serra radial, de forma perpendicular a l'extrem del mòdul (no de la via), rebaixant 1 mil·límetre de material del carril.
- Ja es poden separar els mòduls per aixamfranar els interiors dels carrils de la via, tal com especifica la norma FCAF.
Comentem...