Sant Tornem-hi

Informació sobre l'estat del projecte i les diferents fases d'execució.
Discussió de problemes a l'execució.
Imatges de l'estat dels diferents elements dels mòduls.
Avatar de l’usuari
Pere
Site Admin
Entrades: 376
Membre des de: 13 juny 2007 20:47
Nom i cognoms: Pere Comas
Número: 88

Re: Sant Tornem-hi

Entrada Autor: Pere »

Les vistes superiors en detall:
MD177.jpg
MD178.jpg
MD179.jpg
Salutacions
Pere

Joan Llobera
Entrades: 665
Membre des de: 13 jul. 2007 00:09
Nom i cognoms: Joan Llobera Velasco
Número: 73

Re: Sant Tornem-hi

Entrada Autor: Joan Llobera »

M'agrada molt la suavitat de les corves, te una visió mes real

Avatar de l’usuari
Marc
Site Admin
Entrades: 568
Membre des de: 13 juny 2007 17:29
Nom i cognoms: Marc Filella
Número: 101

Re: Sant Tornem-hi

Entrada Autor: Marc »

M'agraden aquests dibuixos de com han de ser els mòduls, però per la eufòria amb la que parlaves de les corbes el divendres a Gelida m'esperava una cosa molt més suavitzada, menys paral·lela als extrems de la fusta del mòdul. ;)

Avatar de l’usuari
Pere
Site Admin
Entrades: 376
Membre des de: 13 juny 2007 20:47
Nom i cognoms: Pere Comas
Número: 88

Re: Sant Tornem-hi

Entrada Autor: Pere »

Cert, però al final l'espai existent és el que hi ha... :?

En realitat he fet uns canvis mínims per suavitzar les corbes i incloure el pas a nivell... Igual caldria redibuixar-ho tot de nou :shock: Mmmmm... ...estic pensant que... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

(millor hi dono una altre volta abans de dir res)

Avatar de l’usuari
Pere
Site Admin
Entrades: 376
Membre des de: 13 juny 2007 20:47
Nom i cognoms: Pere Comas
Número: 88

Re: Sant Tornem-hi

Entrada Autor: Pere »

L'hi he donat una volta més al feix de vies a l'entrada del dipòsit.

Les dues vies de sortida eren molt llargues, i no cal per a les poques operacions de sortida que es duen a terme, a més que l'existència de dues vies per a la sortida ja permet donar cabuda fins a sis locomotores simultàniament (una burrada). Per tant les he escurçat fent que l'agulla a on s'ajunten estigui abans de l'agulla de la via de descàrrega del fuel (que no s'ha bellugat).

Això ha deixat una zona lliure entre l'agulla de la via de descàrrega del fuel i l'entrada (o sortida) al dipòsit. A aquest espai he endarrerit les agulles que s'obren cap a les carboneres i invertint l'ordre de derivació de les vies. Ara la via de sobrepàs de les carboneres junt al mur es la més curta (ja que de fet aquí no s'han d'aturar les locomotores). Amb aquesta operació les vies de carboneres es defineixen en corba fins a l'alçada de les carboneres, la qual cosa intenta trencar la llarga recta junt al mur paral·lela al borde del taulell.

A més, es crea un espai buit a l'entrada al dipòsit, que he aprofitat per incloure una via a on pot estar el tren de socors, que si no d'altra manera havia d'estacionar-se al final de la via de descàrrega del carbó a les carboneres, quedant bloquejada aquesta composició mentre es procedeix a les operacions de abastament de carbó. Ara el tren de socors port ser mobilitzat immediatament amb independència de les operación que es duguin al dipòsit, dons té accés directe a la sortida mitjançant el MEO.

Crec que més no s'hi pot fer.

Us deixo les vistes d'aquesta versió (les perspectives des de les quatre cantonades per veureu millor). Ara digueu-me quina us estimeu més: aquesta o l'anterior.

Salutacions,
Pere.
Fitxers adjunts
MD180.jpg
MD181.jpg
MD182.jpg
MD183.jpg
MD184.jpg
MD185.jpg

Avatar de l’usuari
Marc
Site Admin
Entrades: 568
Membre des de: 13 juny 2007 17:29
Nom i cognoms: Marc Filella
Número: 101

Re: Sant Tornem-hi

Entrada Autor: Marc »

M'agrada molt més aquest redisseny. La nova posició de la via del tren de socors provoca una espècie de discontinuïtat visual respecte a les vies dels fossats i això és bo. D'altra banda el desplegat de la resta de les vies que venen del MEO és molt més compacte, sembla un arbre. Abans potser estava massa allargat i donava la sensació de vies que s'aparten per tomar-se a trobar.

Per proposar idees, valora la possibilitat de fer girar les vies dels fossats cap endins del mòdul un cop han superat l'eix de la placa giratòria. Una mica com el que fa la via de les carboneres.

Per acabar, us vull proposar un exercici de comparació visual. Compareu aquestes dues imatges:

Imatge
Versió 22 d'agost de 2009

Imatge
Versió 18 novembre de 2012

:mrgreen:

l'Alfred
Entrades: 636
Membre des de: 20 juny 2007 22:33
Nom i cognoms: Alfred Puig Rodó
Número: 129

Re: Sant Tornem-hi

Entrada Autor: l'Alfred »

Trobo el feix de vies de l'entrada massa atapeït.

Miraria de fer sortir la primera via del carregador del fuel de la segona via de la carbonera.
l'Alfred

Avatar de l’usuari
Pere
Site Admin
Entrades: 376
Membre des de: 13 juny 2007 20:47
Nom i cognoms: Pere Comas
Número: 88

Re: Sant Tornem-hi

Entrada Autor: Pere »

Sant tornem-hi...
Marc ha escrit:Per proposar idees, valora la possibilitat de fer girar les vies dels fossats cap endins del mòdul un cop han superat l'eix de la placa giratòria. Una mica com el que fa la via de les carboneres.
He reestructurat el feix de vies de sortida de les carboneres, així com les vies d'entrada al pont. Ara la topera del culató queda més cap al nord del mòdul i les vies s'aparten de l'horitzontalitat amb una corba suau. Això deixa més lloc entre les vies generals i les del dipòsit, per la qual cosa he fet que el mur exterior comenci a deixar l'horitzontal més aviat i es separi de les vies generals (per allò de trencar monotonies) sense treure espai al dipòsit.
l'Alfred ha escrit:Trobo el feix de vies de l'entrada massa atapeït.
Miraria de fer sortir la primera via del carregador del fuel de la segona via de la carbonera.
La via del carregador de fuel (en realitat la via de sortida) no la puc fer arrancar de la segona via de carbonera (en realitat via de descàrrega del carbó) perquè si hi ha una composició de vagons X fent descàrrega podrien impedir la sortida per aquesta via del dipòsit (encara que en quedaria una altra). Ara bé, he separat les agulles del feix d'entrada en dos grups (lògics a més) un per a les vies de sortida (el més al nord) i un altre per a les vies d'entrada i carboneres (més al sur). Amb això trenquem la llarga via de descàrrega, però dona més espai al feix d'entrada. D'altra banda queda esmenat un error que hi havia, dons al disseny anterior a sobre de la unió entre els mòduls 4 i 5 quedava una agulla :oops:

Amb tot, les vies d'entrada i carboneres ara venen a descriure una suau corba que les acosta cap al mur a la secció de les carboneres i tornen a separar-se suaument a la zona dels fossars. A veure que tal:
MD186.jpg
MD187.jpg
MD188.jpg
MD189.jpg
MD190.jpg
Per últim l'esquema de vies en alta resolució ;)
MD191.jpg
Per acabar, l'exercici exercici de comparació visual d'en Marc amb la versió actual:

Imatge
Versió 22 d'agost de 2009

Imatge
Versió 18 novembre de 2012

Salutacions
Pere

P.D.
En els darrers dissenys apareix una via morta al costat oest de la rotonda, a on es pot aparcar una locomotora més (a la intempèrie, això sí). Ara bé, també podríem ampliar la rotonda amb una via més, dons ara te 10 portes i crec recordar que abans en tenia 11 (en Cruzado em matarà). O també podem deixar-la tal qual amb la via al descobert.

l'Alfred
Entrades: 636
Membre des de: 20 juny 2007 22:33
Nom i cognoms: Alfred Puig Rodó
Número: 129

Re: Sant Tornem-hi

Entrada Autor: l'Alfred »

No trobo el plànol complert acotat. Em faria falta per poder posar les costelles al seu lloc de manera que no molestin.
l'Alfred

Avatar de l’usuari
Pere
Site Admin
Entrades: 376
Membre des de: 13 juny 2007 20:47
Nom i cognoms: Pere Comas
Número: 88

Re: Sant Tornem-hi

Entrada Autor: Pere »

Han desaparegut entrades dels fils????

Les imatges que comentes, Alfred, les tinc al meu ordinador creades amb data del dia 2 de setembre de 2013, i l'ultima entrada en aquest fil és del 18 de novembre de 2012. :o ????

Les torno a pujar, però estic quasi segur d'haver-les pujat anteriorment...
Vista total amb i sense edificis (alta resolució)
Vista total amb i sense edificis (alta resolució)
No sé si ho vaig explicar la vegada anterior, però hi veureu vies amb travesses i vies sense. La diferència radica en que les primeres suggeriria que fossin vies balastades, i les segones vies enterrades a la terra o el carbó...


Vistes de cada mòdul amb acotacions:
MD-M1.jpg
MD-M2.jpg
MD-M3.jpg
MD-M4.jpg
MD-M5.jpg
MD-M6.jpg
MD-MEO.jpg

Bona nit

Respon